
Renault Megane RS Trophy - Klasa sama w sobie
Najnowsze, sportowe Megane RS w wydaniu Trophy, któremu dodano mocy i charakteru, zjawiło się niedawno na pętli Nordschleife. Efekt jest wizyty przeszedł wszelkie oczekiwania. Najmłodsze dziecko oddziału Renault Sport nie tylko skosiło wszelką konkurencję w swojej kategorii napędowej o kilka długości, ale dało do myślenia również szeregowi mocniejszych modeli.
Starannie przeprowadzona próba, na którą złożyły się idealne warunki pogodowe, odpowiednio zestrojone auto i setki okrążeń treningowych, zamknęła się rekordowym wynikiem 8 minut i 7,97 sekund. To najlepszy czas wśród samochodów drogowych z napędem tylko na przednie koła i lepszy wynik m.in. od Audi TT-RS (8:09) czy porównywalnego wielkością, 340-konnego, tylnonapędowego BMW 1 Series M Coupe (8:15). Poprzedni rekord, gorszy o 9 sekund, ustanowiono latem 2008 roku w Megane R26.R.

Megane RS Trophy rozwija 265 KM i 360 Nm, rozpędza się do setki w 6,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 254 km/h. Model wyróżnia się nowym ogumieniem Bridgestone Potenza RE050A, czarnym dachem, przeprojektowanym tylnym spoilerem oraz 19-calowymi, czarnymi felgami. Jego produkcja limitowana jest zaledwie do 500 egzemplarzy, z których każdy w podstawowej wersji wyceniono na 35,5 tysiące euro (około 140 tysięcy PLN).
Źródło/zdjęcia: Renault Renault Megane RS Trophy na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum