Audi A5 DTM - Wygląd i możliwości
Przyszłoroczny sezon niemieckiej serii DTM będzie obfitował w wysyp elektryzujących nowości, a na torze spotkają się trzej giganci, którzy wystawią do walki zupełnie nowe modele: Audi, Mercedes-Benz i BMW. Po stronie Audi stanie nowe A5, pierwsze coupe marki przygotowane z myślą o tych właśnie zawodach.
Poprzednio Audi w DTM reprezentowały modele powstałe na bazie 4-drzwiowych limuzyn: w latach 1990-1992 było to V8 Quattro, a od 2004 roku jest to A4. Nowa maszyna została opracowana w oddziale Audi Sport, w którym otrzymała oznaczenie kodowe R17. Model skupia się na bezpieczeństwie, redukcji kosztów oraz... wyglądzie zewnętrznym.
A5 DTM zbudowane jest w większości z włókien węglowych: z tego materiału wykonano nadwozie auta, a jego podwozie to hybryda stalowej klatki i karbonowego kadłuba, z którym zintegrowano liczący 120 litrów pojemności zbiornik paliwa. Pojazd mierzy w sumie 501 cm długości, 195 cm szerokości i 115 cm wysokości. Rozstaw osi zgodnie z wymogami serii sięga 275 centymetrów.
Wyścigowe A5 napędzane jest, tak samo jak jego poprzednik, silnikiem V8. Jednostka rozwija około 460 KM, a o jej sprawną pracę dbają między innymi układy elektroniczne opracowane na bazie doświadczeń z R8 LMS. Silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów sterowaną pneumatycznie łopatkami przy kierownicy.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi A5 DTM na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum