
G-Power M3 Tornado RS - W ciągłym biegu
Niemieckie G-Power wchodzi po raz kolejny na dawno już utorowaną drogę producenta najszybszych modeli BMW, jakim dano prawo poruszania się po zwykłych drogach i które teoretycznie może nabyć każdy. Tym razem tuner podnosi poprzeczkę w kategorii coupe M3, z którego ostatnim razem w przypadku wcielenia GTS wycisnął 635 KM.
Najnowsza propozycja tunera, nosząca dumne oznaczenie Tornado RS, odbiega daleko od zwykłego M3, którego 4-litrowe V8 rozwija "skromne" 420 KM. Na zestaw silnikowy składa się przede wszystkim sprężarka ASA T1-723, nowy airbox, nowy układ wydechowy, układy chłodzenia o zwiększonej pojemności oraz nowy wał korbowy, dzięki któremu pojemność jednostki napędowej wzrosła do 4,6 litrów.

M3 Tornado RS dysponuje w sumie mocą aż 720 KM i momentem obrotowym 700 Nm - to aż 300 KM i 280 Nm więcej, niż fabrycznie. Aby zapanować nad taką mocą G-Power przygotowało karbonowy pakiet nadwoziowy, optymalizujący przepływ powietrza, zmodyfikowane zawieszenie, nowe felgi w rozmiarze 20 cali z ogumieniem Michelin Super Sport oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe przy każdym z kół o średnicy 396 mm z przodu i 380 mm z tyłu.

Efekt końcowy? M3 rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,7 sekund, a po 9,5 sekundach przekracza 200 km/h. Prędkość maksymalna sięga ponad 330 km/h. G-Power za sam pakiet silnikowy, nie wliczając podatku i robocizny, życzy sobie 35 tysięcy euro. Nowe elementy nadwozia z włókien węglowych to wydatek rzędu 8,7 tysięcy euro.
Źródło/zdjęcia: G-Power G-Power M3 Tornado RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum