Aktualności
16.02.2012

Audi RS4 Avant Obrona konieczna

Do oferty Audi powraca kombi serii A4 ze znaczkiem RS i gwarantowanym wzrostem adrenaliny na każdej prostej i w każdym zakręcie. W jego poprzednim, drugim wcieleniu mieliśmy do czynienia z 420-konnym V8 o pojemności 4,2 litrów. W trzecim mamy po raz kolejny V8 o tej samej pojemności, ale mocy jest jeszcze więcej.

Wolnossące serce najnowszej RS4 Avant, przeszczepione prosto z coupe RS5 i budowane ręcznie w fabryce w Györ na Węgrzech, wydziela 450 koni mechanicznych i 430 niutonometrów. Napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła poprzez firmowy układ Quattro, a gdzieś po środku wszystkim dyryguje 7-stopniowa przekładnia S Tronic i centralny mechanizm różnicowy.

Audi RS4 Avant

Domyślnie moc przód/tył przekazywana jest w proporcji 40:60. W zależności od sytuacji na przedniej osi może wylądować maksymalnie 70 procent mocy, a na tylnej 85. Na rozpędzenie się do 100 km/h w nowym RS4 Avant potrzebujemy tylko 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest tradycyjnie do 250 km/h. Za odpowiednią dopłatą możemy podnieść limit do 280 km/h. Średnie spalanie - nie więcej jak 11 litrów na 100 kilometrów.

Audi RS4 Avant

W porównaniu do zwykłego A4 Avant model obniżono o 20 milimetrów, wydłużono o 20 milimetrów i poszerzono o 24 milimetry. Bagażnik mierzy maksymalnie 1430 litrów pojemności. W Niemczech pierwsze sztuki RS4 Avant pojawią się u klientów jesienią. Cena samochodu będzie zaczynała się od 76,6 tysięcy euro (obecnie to prawie 320 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij