
Pininfarina Cambiano - Dowód tożsamości
Pininfarina, która z przyszłym roku z wygaśnięciem kontraktu na Volvo C70 przestanie zajmować się budową samochodów, świętuje w tym roku dwie rocznice związane z siedzibami swoich najważniejszych placówek w miejscowości Cambiano. Pierwsza to 30-lecie Styling Centre, druga to 10-lecie Engineering Centre. Z tej okazji zobaczymy koncept o wiadomej nazwie.
Cambiano to asymetryczny grand tourer z perspektywami na produkcję seryjną, oczywiście po odpowiednich zmianach. Od strony kierowcy jest klasycznym coupe, a po stronie pasażera, gdzie znajdują się dodatkowe drzwi, limuzyną ze sportowym zacięciem. Para drzwi, zapraszających do 4-osobowego, futurystycznego wnętrza z rzutnikiem z tyłu, otwiera się w przeciwnych kierunkach.

Maszyna stoi na 21-calowych felgach, a jej wnętrze wypełniają między innymi panele z dębowego drewna prosto z Wenecji, które służyły jako podpory w kanałach i które każdego roku w ilości ponad 1000 sztuk wymieniane są na nowe. Wszystkie zegary pokładowe są cyfrowe, a w tunelu środkowym znalazło się miejsce na zegar szwajcarskiej firmy Bovet, który można wyjąć i zabrać ze sobą. Auto, które pojawi się na salonie w Genewie będzie jedynie statycznym modelem, ale gotowy jest również projekt układu napędowego.

Najnowsza propozycja Pininfariny to wizja hybrydy, w której będą mogły znaleźć się cztery silniki elektryczne Magneti Marelli przy każdym z kół oraz 68-konna turbina angielskiego Bladon Jets, karmiąca się olejem napędowym (zbiornik paliwa zmieści 50 litrów), która posłuży ładowaniu paczki baterii o pojemności 40 kWh. Każdy silnik elektryczny będzie rozwijał do 204 KM, a system dostarczał maksymalnie 680 KM i ograniczony moment obrotowy wielkości 640 Nm.

Cambiano miałaby ważyć 1695 kilogramów, z czego 120 przypadałoby na baterie. Rozpędzenie się do 100 km/h ma zajmować tylko 4,2 sekund, a prędkość maksymalna ma sięgać nawet 275 km/h. Korzystając jedynie z silnika elektrycznego auto będzie mogło pokonać do 210 kilometrów, ale po uruchomieniu turbiny zasięg wzrośnie aż do 805 kilometrów.
Źródło/zdjęcia: Pininfarina, autoblog.com Pininfarina Cambiano na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum