Gumpert Apollo R - Poprawiony humor
Prawie trzy lata temu Gumpert z hybrydowym, wyścigowym Apollo pojawił się w 24-godzinnym maratonie na Nordschleife. Maszyna nie dojechała niestety do mety, a firmie ochota na ściganie szybko minęła. Aż do teraz, tylko mniej profesjonalnie. Specjalnie na dni torowe i wyścigi otwartej formuły przygotowano model Apollo R.
Najnowsza propozycja niemieckiej firmy sprowadza się do przygotowania samochodu pod względem obniżenia masy, poprawienia aerodynamiki oraz pracy układu hamulcowego i zawieszenia (z tyłu pojawiły się tytanowe stabilizatory). R jest najlżejszym Apollo w historii - na sucho nie przekracza 1100 kilogramów. Mamy również znacznie więcej mocy.
Umieszczone centralnie V8 o pojemności 4,2 litrów pracuje teraz pod większym ciśnieniem doładowania, z przeprogramowanym układem wtryskowym, zmodyfikowanym układem dolotowym, wydajniejszym chłodzeniem i nowym wydechem. Maksymalna moc sięga aż 860 koni mechanicznych, a moment obrotowy przestaje wzrastać przy 980 Nm! Napęd przekazywany jest na tył poprzez sterowaną łopatkami przekładnię TT40e oraz samoblokujący się dyferencjał Torsena.
Apollo R, w którym na każdy koń mechaniczny przypada tylko 1,28 kilograma, rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy, a drugie tyle przekracza po 8,6 sekundach. Wielkie ospoilerowanie, generujące siłę dociskową powstrzymuje maszynę przed przekroczeniem 310 km/h. Głównym rynkiem zbytu będzie Azja, w której klienci Gumperta najbardziej domagali się tego typu samochodu.
Źródło/zdjęcia: Gumpert Gumpert Apollo R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum