Aktualności
05.05.2012

Peugeot 208 R2 Regeneracja motosportu

Nowy Peugeot serii 208 idzie w ślady przodków w postaci modeli 205, 206 oraz 207 i zaczyna karierę sportową. Pierwsza z trzech ewolucji auta to rajdówka. Samochód, który zapowiadano pod koniec ubiegłego roku, powstał według specyfikacji klasy R2 i zadebiutuje już w przyszłym tygodniu we francuskim Tour de Corse.

Nowe dziecko oddziału Peugeot Sport wyjechało na pierwsze testy pod koniec minionego roku, a na trasach rajdowych zastąpi model 207 RC Rallye, rywalizując z autami Forda, Renaulta i Citroena. Pojazd z ambicjami lidera swojej grupy napędzany jest nowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Jednostka rozwija 185 KM i połączona jest z nową, sekwencyjną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

Peugeot 208 R2

W porównaniu do poprzednika nadwozie i podwozie auta schudło o około 40 kilogramów. Nowa jest konstrukcja klatki bezpieczeństwa, regulowanego zawieszenia, sprzęgło firmy Alcon oraz wspomagany hydraulicznie układ kierowniczy, który zastąpił wspomaganie elektryczne. Peugeot chwali się również znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa w stosunku do 207 RC Rallye. Nowy 208 R2 dostępny będzie jako kit wraz z silnikiem za 37,5 tysięcy euro lub jako gotowy samochód za 57,5 tysięcy euro (ceny netto). Pierwsze sztuki trafią do właścicieli w listopadzie.

Peugeot 208 R2

Do końca roku Peugeot Sport przedstawi jeszcze dwie, sportowe wersje 208. We wrześniu mamy poznać model rajdowy w specyfikacji R5, który na arenie międzynarodowej zastąpi 207 Super 2000. Trzecim członkiem rodziny będzie wyścigowy 208, bardzo zbliżony technicznie do rajdowego R2. Peugeot 208 R2 zadebiutuje w dniach 10-12 maja w Tour de Corse, a poprawadzi go Stephane Sarrazin (jako pilot Benjamin Veillas).

Skomentuj na forumUdostępnij