Aktualności
21.05.2012

ADAC Zurich 24h Rennen Władanie czterech pierścieni

Tegoroczny, 24-godzinny wyścig na północnej pętli Nürburgringu to już historia. W miniony weekend miała miejsce jego jubileuszowa, czterdziesta edycja, która wprowadziła na listę zwycięzców nową markę. Oznacza to, że smakiem obeszło się Porsche i BMW, których samochody wygrywały przez ostatnie osiem lat.

Tym razem po raz pierwszy w historii wyścigu do głosu doszło Audi, które przez ostatnie trzy lata było najszybsze w swojej klasie, ale nie sięgnęło po główną wygraną. W klasyfikacji generalnej zwyciężył zespół Audi Sport Team Phoenix w modelu R8 LMS Ultra grupy SP9 GT3, rozstawiony z numerem 3. Drużynę, która w kwalifikacjach była czwarta, tworzyli Marc Basseng, Christopher Hasse, Frank Stippler i Markus Winkelhock. Zwycięski samochód pokonał 155 okrążeń. Po Le Mans i Spa, które w którym w ubiegłym roku najszybsze było także R8, to już trzeci, całodobowy maraton na koncie wygranych Audi.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Miejsce drugię zajęło kolejne R8, tym razem w barwach zespołu Mamerow Racing, które poprowadził między innymi Christian Abt, którego brak kieruje firmą Abt Sportsline. Miejsce trzecie, które rozstrzygnęło się w ostatnich kilkunastu minutach wyścigu, przypadło zespołowi Hankook-Team Heico w samochodzie Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Druga sztuka SLS tej samej ekipy, jadąca w czołówce, odpadła po awarii chłodzenia silnika na swoim 152 okrążeniu. Dramatyzmu nie brakowało także na samej mecie. Na linii startu/mety tuż przed pojawieniem się zwycięzcy doszło do niecodziennego zderzenia. W zdezorientowane Porsche, które powinno przejechać jeszcze jedno okrążenie, ale zamiast tego zatrzymało się tuż za linią w kratkę wjechało rozpędzone Clio.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Klasę SP7 wygrał zespół Kremer Racing, korzystający z Porsche 911 GT3, które w generalce uplasowało się na 13 miejscu. W grupie SP8 najszybsze było Gazoo Racing w startującym tu od kilku lat Lexusie LFA, którego najlepszym występem było dotychczas 18 miejsce dwa lata temu. W tym roku wyścig udało zakończyć się jeszcze wyżej: LFA prowadzony przez trójkę Japończyków był piętnasty.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Klasa SP10 GT4 padła łupem Bonk Motorsport w BMW Z3 GT4, które zakończyło wyścig na 23 miejscu. W grupie SP 3T wygrał zespół Subaru Technica International w Subaru GVB, który uplasował się na pozycji 28. W klasie SP 8T triumfował Team GT Academy w Nissanie GT-R, którego prowadził między innymi Lucas Ordonez, pierwszy zwycięzca GT Academy ze źródłami w grze Gran Turismo na Playstation 3 - 30 miejsce w generalce. Najlepsza maszyna grupy SP6 uplasowała się na miejscu 34. Było to BMW Z4 Coupe w barwach Dorr Motorsport.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Wyliczankę klasowych zwycięzców kontynuuje BMW M3 CSL zespołu Black Falcon z miejsca 36 w generalce i pierwszego w grupie V6. Grupę SP 2T wygrał fabryczny Peugeot RCZ na miejscu 38. W klasie SP5 najszybsze było BMW serii 1 drużyny MSC Rhon - miejsce 39. Na pozycji 42 uplasowało się BMW serii E92 zespołu Black Falcon - najszybsza maszyna klasy V5. W klasie V4 wygrał Mercedes-Benz C230 zespołu AutoArenA Motorsport na pozycji 50. W SP 4T najszybsze było Audi TT-S zespołu Pro Handicape (pozycja 59). W grupie D1T najszybszy był Seat Leon, który ukończył wyścig na 109 pozycji. Na mecie sklasyfikowano 111 załóg.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Oczywiście jak co roku na Nordschleife nie zabrakło ciekawostek i debiutów. W swoim pierwszym występie w klasie V3 wygrała nowa Toyota GT 86 w barwach zespołu Toyota Swiss Racing, która w generalce uplasowała się na miejscu 78. GT 86, ale w specyfikacji SP3, przygotowało również Gazoo Racing. Pierwsza sztuka zakończyła maraton na pozycji 46, a druga na miejscu 65, zajmując w klasie SP3 miesca pierwsze i szóste. Drugi egzemplarz od Toyota Swiss Racing nie dojechał do mety, pokonując tylko 11 okrążeń.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

W wyścigu wystartował również Jaguar XF-S, który zakończył zmagania po 109 okrążeniach na 92 miejscu w klasyfikacji generalnej i pierwszym w klasie D3T. W grupie E1-XP Hybrid pojawił się tylko jeden samochód - doskonalone z każdym miesiącem P4/5 Competizione. Samochód zaliczył swój najlepszy występ w dotychczasowych startach, pokonując 147 okrążeń i zajmując 12 miejsce w klasyfikacji generalnej. Na tym sukcesów P4/5 nie koniec. Z czasem jednego okrążenia 6 minut i 51 sekund maszyna stała się najszybszym pojazdem z silnikiem Ferrari, jaki kiedykolwiek pojawił się na Nordschleife. W stawce znalazły się także trzy McLareny MP4-12C GT3, ale żaden nie dojechał do mety.

ADAC Zurich 24h Rennen Nürburgring Nordschleife

Siódmy rok z rzędu na Nordschleife wystartował zespół Aston Martina, który wystawił między innymi jedną sztukę modelu Vantage Zagato. Unikatowa maszyna, prowadzona między innymi przez samego Ulricha Beza spisała się całkiem nieźle. W generalce była 26, a w grupie SP8 druga. Wyprzedziła tym samym fabrycznego Vantage GT4 (pozycja 33) oraz Vantage GT3 (w generalce miejsce 101).

Skomentuj na forumUdostępnij