Aktualności
27.07.2012

Lotus Evora GX Zawodnik Grand-Am

Lotus, który stracił w ostatnich tygodniach swojego CEO i szanse na realizację ambitnego planu wprowadzenia na rynek aż pięciu zupełnie nowych modeli, rozszerza swoją ofertę o kolejne auto wyścigowe. W tym temacie od kilku lat przoduje coupe Evora, którego najnowsza, torowa ewolucja nosi oznaczenie GX.

Model GX wywodzi się z Evory GTC i dedykowany jest amerykańskiej serii Grand-Am, której regulamin wprowadzi w życie klasie GX w przyszłym sezonie (w tym roku auto pojawi się w grupie GT). Pojazd będzie napędzany 4-litrowym, wolnossącym silnikiem V6 o mocy 446 koni mechanicznych i momencie obrotowym 460 niutonometrów, połączonym z sekwencyjną, sterowaną łopatkami skrzynią biegów Xtrac o sześciu przełożeniach.

Lotus Evora GX

Wyścigowy pojazd będzie charakteryzował się między innymi nowym splitterem, tylnym skrzydłem, zgodną z amerykańskimi normami klatką bezpieczeństwa, żółtymi światłami, panelami nadwozia z włókien węglowych i szybami z Plexiglasu. W zależności od ustawień i wyposażenia auto ma ważyć od 1150 do 1070 kilogramów, czyli około 10 kilogramów więcej, niż GTC. Auto będzie zabierało na pokład 96 litrów co najmniej 98-oktanowej mieszanki paliwowej.

Lotus Evora GX

Evora GX będzie budowana tylko na specjalne zamówienia. Jej cenę brytyjska firma ustaliła na poziomie 335 tysięcy dolarów, co odpowiada aktualnie sumie prawie 1,4 miliona złotych. Na chwilę obecną zamówienia na auto złożyły dwa zespoły: McMahon Raceworks oraz Condor Motorsport. Obecnie w serii Grand-Am rywalizują marki: Ferrari, Chevrolet, Mazda, Porsche, BMW, Audi, Ford oraz Dodge.

Skomentuj na forumUdostępnij