Aktualności
15.09.2012

Porsche Cayenne S Diesel Bez skrępowania

Cayenne zasmakowało w oleju napędowym już w poprzedniej generacji. Z racji zastosowania tylko 3-litrowego V6 o mocy 240 koni mechanicznych auto charakteryzowało się jednak umiarkowanym apetytem i osiągami. Ale to już przeszłość. Wszelkie zaległości w tym temacie nadrabia zupełnie nowe Cayenne S Diesel.

Wysokoprężne Cayenne S porusza się dzięki widlastej, podwójnie doładowanej "ósemce", która rozwija 382 konie mechaniczne i aż 850 niutonometrów. Maszynę wyposażono także w aktywny napęd na wszystkie koła, system Porsche Torque Vectoring Plus oraz system start/stop, po raz pierwszy na świecie w połączeniu z Dieslem.

Porsche Cayenne S Diesel

Niemiecka maszyna waży według norm DIN prawie 2,2 tony, a jej masa dopuszczalna sięga 2935 kilogramów. Porsche deklaruje, że nie będzie miała żadnych problemów z pociągnięciem przyczepy o masie nawet 3,5 ton. Do tego rozwija prędkość stu kilometrów na godzinę w zaledwie 5,7 sekund i rozpędza się do 252 km/h.

Porsche Cayenne S Diesel

Średnie spalanie Cayenne S Diesel według norm NEDC to skromne 8,3 litry na każde 100 kilometrów. A to z opcjonalnym zbiornikiem paliwa o pojemności 100 litrów oznacza zasięg nawet 1200 kilometrów. Samochód wejdzie do sprzedaży w styczniu przyszłego roku. Na terenie Niemiec, wliczając 19-procentowy podatek VAT, będzie kosztował 77,7 tysięcy euro (aktulanie nieco ponad 315 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij