Audi Crosslane Coupe - Intymne życie kompozytów
Audi węszy za nową mieszanką crossovera, coupe i czego tylko jeszcze uda dodać się do równania. Kierunek najbliższej przyszłości modeli spod znaku Q wyznacza koncept Crosslane Coupe. Projekt wróży zmiany nie tylko stylistycznie, ale sięga także po nowe technologie, które uczynią życie nowych Audi lżejszym.
Crosslane Coupe bazuje na nowej, przestrzennej ramie o nazwie Multimaterial Space Frame, która jest lżejsza, niż dotychczasowa i tańsza w produkcji. Wieloskładnikowa konstrukcja powstała ze stopów aluminium, włókien węglowych (CFRP) oraz włókien szklanych (GFRP), które stanowią strefy kontrolowanego zgniotu. Masę auta utrzymano na poziomie 1390 kilogramów, w którym zawiera się m.in. paczka litowo-jonowych baterii.
Najnowszy koncept Audi jest hybrydą z 1,5-litrową, 3-cylindrową jednostką spalinową TFSI i dwoma silnikami elektrycznymi. Główna jednostka wydziela 130 KM i 200 Nm i połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i momencie 210 Nm, który działa jako rozrusznik i alternator. Drugi silnik elektryczny służy już do napędu i produkuje 116 KM i 250 Nm. Moc całego układu, połączonego odpowiednimi przekładniami, sięga maksymalnie 177 KM.
Crosslane Coupe rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekund, a w trybie elektrycznym w 9,8 sekund. Prędkość maksymalna sięga 182 km/h, a średnie spalanie zaledwie 1,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Jest to możliwe dzięki faktowi, że do prędkości 55 km/h auto porusza się tylko przy pomocy silnika elektrycznego, który pozwala na rozwinięcie 130 km/h, ale już po przekroczeniu pierwszej granicy dołącza się silnik TFSI.
Niemieckie auto mierzy 4,21 metra długości i zabiera na pokład czwórkę osób w niesprawiedliwym układzie 2+2. Tylne siedzisko jest oddzielone od oparć, które dzięki pracy elektryki można przesunąć o 40 centymetrów do przodu, zwiększając przestrzeń bagażową. Audi Crosslane Coupe można oglądać na żywo na wystawie w Paryżu, która będzie otwarta do 14 października.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi Crosslane Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum