Porsche Cayenne Turbo S - Aktywny wulkan
Porsche wyznacza granice drugiej generacji modelu Cayenne nowym wcieleniem ewolucji Turbo S, czyli jednego z najmocniejszych i najszybszych, produkowanych seryjnie SUV'ów świata, do których nie muszą od dobierać się tunerzy. Rewolucji w stosunku do poprzednika nie ma, ale postęp widać gołym okiem.
Nowe Turbo S wyposażono seryjnie między innymi w: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management, system Porsche Dynamic Chassis Control, Porsche Torque Vectoring Plus, pakiet Sport Chrono, 21-calowe felgi ze specjalnie zaprojektowanej dla tego auta rodziny 911 Turbo II oraz szereg detali wyróżniających samochód na zewnątrz i w środku, gdzie dostępna jest nowa, dwukolorowa tapicerka ze skóry i elementy z włókien węglowych.
Parametry doładowanego V8 w stosunku do pierwszego Cayenne Turbo S nie uległy zmianie. Do dyspozycji mamy 550 KM i 750 Nm, czyli o 50 KM i 50 Nm więcej, niż w zwykłym Turbo. Maszyna rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy (o 0,3 sekundy krócej, niż w poprzedniej generacji) i rozwija prędkość maksymalną 283 km/h. Średnie spalanie utrzymano na poziomie modelu Turbo: w trybie mieszanym według norm NEDC to 11,5 litrów na 100 kilometrów.
Na terenie Niemiec pierwsze sztuki nowego Porsche Cayenne Turbo S mają trafić do właścicieli w styczniu przyszłego roku. Cenę auta, wliczając w nią tamtejszy podatek VAT i opłatę za dostarczenie samochodu, skalkulowano na 151,7 tysięcy euro. Według aktualnych kursów walut to ponad 620 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Cayenne Turbo S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum