Aktualności
21.11.2012

Opel Astra OPC Cup Nie depcze trawnika

Do sportów motorowych po kilku latach przerwy powraca marka Opel. Firma pojawi się od razu w rajdach samochodowych i wyścigach. Narzędziem w tej drugiej kategorii będzie odpowiednio przygotowany model Astra OPC Cup, którego cywilna wersja napędzana jest silnikiem o mocy aż 280 koni mechanicznych.

Nowa Astra OPC Cup dedykowana jest imprezom na terenie Niemiec ze szczególnym naciskiem na puchar VLN Endurance Championship, kręcący się wokół Nuerburgring Nordschleife z 24-godzinnym wyścigiem w roli głównej. Oprócz walki o jak najlepszą pozycję w VLN kierowcy będą walczyć o punkty we własnym gronie w ramach markowych mistrzostw Astra OPC Cup.

Opel Astra OPC Cup

Specyfikacja techniczna wyścigowej Astry pozostaje tajemnicą. W wersji cywilnej odmiana OPC korzysta z 2-litrowej, doładowanej jednostka benzynowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa o momencie obrotowym okrągłych 400 Nm i mocy 280 KM. Napęd przekazywany jest tylko na przednią oś, której nastawy szlifowano na Nordschleife. Rozwinięcie prędkości 100 km/h zajmuje maszynie tylko 6,3 sekundy.

Opel Astra OPC Cup

Dotychczasowe wysiłki Opla w wyścigach samochodowych były skupione przede wszystkim na seriach DTM i ITCC, w których z najlepszych stron pokazywały się modele Calibra V6 i Vectra. W roku 1996 Manuel Reuter zdobył Calibrą swój mistrzowski tytuł ITCC. Kierowcy nowej Astry OPC Cup mogą poszukiwać inspiracji w minionej dekadzie: w roku 2003 Astra V8 Coupe pozwoliła na wygranie 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu.

Skomentuj na forumUdostępnij