Jaguar XJR - Kapitan drużyny
XJR, który przeszło piętnaście lat temu występował w roli jednego z pierwszych, seryjnych Jaguarów ze sprężarką, wraca na listę zawodników podstawowego składu. Od razu jako kapitan drużyny. W roku 1997 do zajęcia tej pozycji wystarczyło 320 KM. Dziś nawet bazowy, benzynowy XJ dysponuje większą mocą.
"R" w nazwie modelu u Jaguara oznacza w tej chwili tylko jedno: 5-litrowe V8 ze sprężarką, rozwijające 550 KM i 680 Nm. To o 40 koni mechanicznych więcej, niż w dotychczasowym, najmocniejszym XJ. Aluminiowy silnik korzysta z bezpośredniego wtrysku SGDI, zmiennych faz rozrządu DIVCT, systemu Start/Stop i połączony jest z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.
XJR standardowo wyposażony jest między innymi w adaptacyjne amortyzatory, aktywny, elektroniczny mechanizm różnicowy, dynamiczną kontrolę trakcji i wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów z przodu i 375 milimetrów z tyłu. Wielka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w 4,6 sekund, rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 280 km/h i spala 11,6 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Na zewnątrz XJR poznamy po nowych, 20-calowych felgach serii Farallon, wentylowanej masce silnika, nowych progach, nowym przednim zderzaku, spoilerze na klapie bagażnika i po czterech końcówkach wydechu. Wnętrze auta wypełniają szlachetne materiały i nagłaśnia 380-watowy system surround-sound marki Meridian z dwunastoma głośnikami.
Źródło/zdjęcia: Jaguar Jaguar XJR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum