Aktualności
29.04.2013

Toyota TS030 Hybrid Przypływ energii

Już w najbliższy weekend na torze Spa-Francorchamps w Belgii zadebiutuje hybrydowa Toyota TS030 w specyfikacji na rok 2013. Maszyna opracowana przez zespoły w Japonii i Niemczech będzie musiała stawić czoło trzem samochodom ze stajni Audi, które wygrały poprzednie starcie z TS030 w wersji 2012.

Nową TS030 Hybrid w 6-godzinnym wyścigu na Spa, drugiej eliminacji pucharu FIA World Endurance Championship, poprowadzi trójka Wurz, Lapierre i Nakajima. Towarzyszyć im będzie Davidson, Sarrazin i Buemi w zeszłorocznym samochodzie, który w poprzedniej eliminacji WEC na Silverstone pozwolił na zajęcie trzeciego miejsca.

Toyota TS030 Hybrid

W nowym aucie, które zostanie rozstawione z numerem 7, przeprojektowano podwozie typu monocoque, udoskonalono aerodynamikę i pracę układu napędowego, poprawiając osiągi samochodu, jego niezawodność i łatwość obsługi (szczegóły twórcy pojazdu zachowują oczywiście dla siebie). Prototyp na ten rok zgodnie z wymogami klasy LMP1 musiał utyć o 15 kilogramów.

Toyota TS030 Hybrid

Układ napędowy, Toyota Hybrid System, opiera się w dalszym ciągu o wolnossący silnik benzynowy V8 o pojemności 3,4 litrów oraz super kondensatory, dzięki którym automatycznie uwalniane jest dodatkowe 300 KM. Silnik strojono w sportowym oddziale Toyoty w Higashafuji w Japonii, który pracuje intensywnie nad zupełnie nową maszyną na przyszły rok (limity w "przepływie paliwa" bez ograniczenia pojemności silników, ciśnienia doładowania czy zwężek w układach dolotowych).

Toyota TS030 Hybrid

Sześciogodzinny wyścig na Spa-Francorchamps będzie miał miejsce już w najbliższą sobotę. Toyota będzie walczyła o wygraną z trzema, hybrydowymi prototypami R18 E-Tron Quattro ze stajni Audi. Ale nie wszystkie będą jednakowe - jedna z R18 pojawi się po raz pierwszy w wersji z wydłużoną tylną częścią nadwozia, pomyślaną o najszybszych torach wyścigowych, a przede wszystkim de la Sarthe.

Skomentuj na forumUdostępnij