ATS Sport 1000 - Czysty układ
Od oficjalnych komunikatów zwiastujących powrót na rynek zakładu Automobili Turismo e Sport minęło osiem miesięcy. Czas ten włoska firma wykorzystała na dopracowanie pierwszego modelu, spartańskiego Sport 1000. Samochód, przeznaczony w pierwszej kolejności do jazdy torowej, można już zamawiać.
ATS Sport 1000 to zabawka w stylu maszyn angielskiego Radicala, mała, zwrotna, szybka i pozbawiona wszelkiego zbędnego balastu oraz dachu. Auto w wyścigowej specyfikacji spełnia wymogi FIA oraz CSAI (Commissione Sportiva Automobilistica Italiana), co pozwala mu na starty na torach całego świata. ATS oferuje pojazd z kierownicą po lewej lub prawej stronie i spełnia indywidualne życzenia odnośnie wyglądu lub wyposażenia.
Wersja torowa dostępna jest jako kompletny, gotowy do jazdy samochód lub maszyna pozbawiona silnika. Fabryka oferuje do wyboru czterocylindrowe silniki z motocykli Yamaha, Suzuki, Kawasaki, MV Agusta lub Honda. Na sucho samochód waży jedynie 380 kilogramów. Ceny wariantu Sport 1000 Race zaczynają się od 25 tysięcy euro, czyli niecałych 110 tysięcy złotych.
Model dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego oferowany jest tylko jako kompletne auto z silnikiem Kawasaki Ninja 1000 o mocy przeszło 200 koni mechanicznych. Wynalazek ATS waży w takim wydaniu niecałe 500 kilogramów i kosztuje 43,5 tysiąca euro. Aktualnie to niespełna 190 tysięcy złotych. Za dodatkową opłatą producent przystosuje samochód do łatwej konwersji na model wyłącznie torowy.
Źródło/zdjęcia: ats-autosport.com ATS Sport 1000 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum