Aktualności
21.09.2013

Caterham Seven 165 Powrót do korzeni

Caterham na kończącej się jutro wystawie we Frankfurcie okupuje stanowisko Suzuki, co dla niektórych może być dezorientujące. Jeśli ktoś jeszcze nie jest w temacie - spieszymy z wyjaśnieniem. Obie marki podjęły współpracę w związku z najtańszą ewolucją roadstera Seven, która wejdzie na rynek w 2014 roku.

Obecnie gamę modelową brytyjskiego klasyka zamyka 315-konny Seven 620R z motorem Forda, który kosztuje blisko 50 tysięcy funtów. Na drugim końcu skali znajdzie się debiutujący u naszych zachodnich sąsiadów Seven 165, który na kontynencie ma kosztować niecałe 25 tysięcy euro. Na terenie Wielkiej Brytanii model oferowany będzie jako zgodny z tamtejszymi normami emisji spalin Seven 160 za maksymalnie 17 tysięcy funtów (obecnie to niecałe 72 tysiące złotych).

Caterham Seven 165

Roadster napędzany będzie 3-cylindrową jednostką Suzuki typu K6A o pojemności zaledwie 660 centymetrów sześciennych, która wykorzystywana była w japońskich kei-carach (Alto, Cappuccino, Jimny, Mazda Carol). Dzięki turbodoładowaniu oraz strojeniu w oddziale CTI (Caterham Technology & Innovation) jednostka będzie rozwijać 80 koni mechanicznych oraz 107 niutonometrów. Napęd na tył przekazywać ma skrzynia biegów także od Suzuki.

Caterham Seven 165

Produkcja Caterhama Seven 165 ma ruszyć już w styczniu przyszłego roku, a pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli w całej Europie na wiosnę (piątka w nazwie auta oznacza zgnodność z normami emisji spalin EU5). Skąpo odziana i wyposażona maszyna nawiązywać będzie do samych początków Lotusa 7 i samej marki Caterham, która w tym roku obchodzi czterdziestą rocznicę swojej działalności (produkcję modelu Seven na licencji Lotusa uruchomiono w roku 1973).

Skomentuj na forumUdostępnij