Aktualności
23.11.2013

Jaguar F-Type Coupe Kocie sprawy

F-Type z otwartym nadwoziem zyskał już sympatię całych rzeszy miłośników czterech kółek, ale w ich sercach musi znaleźć się dla Jaguara jeszcze drugie tyle miłości. Dlaczego? W tym tygodniu zadebiutował F-Type w nadwoziu coupe. Podobno telefony u dealerów brytyjskiej marki nie przestają dzwonić.

Angielski kocur wyrósł bezpośrednio z konceptu C-X16, który zagęścił i podgrzewał atmosferę dwa lata temu. O seryjnym F-Type Coupe producent mówi w kategoriach najdynamiczniejszego i najbardziej nastawionego na osiągi pojazdu w swojej historii, jaki oddał w ręce klientów. Skąd tak śmiałe deklaracje? Otóż przed grupą dziennikarzy, potencjalnych nabywców i celebrytów z całego świata maszyna zadebiutowała od razu wersja R, która wcale nie będzie najmocniejszą.

Jaguar F-Type Coupe

Jaguar F-Type R Coupe zasilany jest doładowanym, 5-litrowym silnikiem V8, który wydziela 550 koni mechanicznych i 680 niutonometrów. Rozwinięcie 100 km/h zajmuje jedynie 4 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 300 km/h. Wzorem roadstera model dostępny będzie również z 3-litrowym, doładowanym silnikiem V6, rozwijającym w zależności od wersji 340 lub 380 koni mechanicznych (setka w 5,1/4,8 sekund) oraz z 495-konnym V8. W przyszłości mamy zobaczyć także warianty RS i RS GT.

Jaguar F-Type Coupe

Uzbrojenie coupe obejmuje między innymi aktywne zawieszenie, 8-stopniową, sterowaną łopatkami przy kierownicy skrzynię biegów Quickshift, aktywny, elektroniczny mechanizm różnicowy EAD (Electronic Active Differential) oraz po raz pierwszy w Jaguarze system Torque Vectoring, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzna koła. Za dopłatą możemy wymienić aluminiowy dach na szklany, a także zainstalować tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych.

Jaguar F-Type Coupe

Coupe zmieści na pokładzie tylko kierowcę i pasażera, którzy będą mogli zabrać ze sobą do 407 litrów bagażu. Sprzedaż samochodu, który bazuje na aluminiowym podwoziu, rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku, a jego głównym konkurentem będzie oczywiście Porsche 911. Zapowiada się ostra walka. Jaguar na razie nie podaje ceny żadnego z wariantów F-Type Coupe.

Skomentuj na forumUdostępnij