Subaru Cross Sport - Krzyżówka gatunków
Kilka tygodni temu wzmogły się doniesienia o 4-drzwiowej wersji bliźniaczych coupe Toyota GT86 i Subaru BRZ, która miała pojawić się na salonie w Dubaju. Nic takiego jednak na świat nie przyszło, a Subaru zdecydowało się na pójście w zupełnie innym kierunku. Oto koncept Cross Sport.
Projekt Cross Sport pokazano na trwającym do niedzieli włącznie salonie samochodowym w Tokio. Gwiazdą Subaru był jednak inny pojazd, koncept Levorg, i to właśnie jemu poświęcono prawie całą uwagę. Cross Sport i towarzystwo w postaci konceptu Crossover 7, zaktualizowanej wizji Viviz, coupe BRZ Premium Sport, hybrydowego XV oraz modelu Forester X-Break, pozostało w cieniu.
Japończycy mówią o Cross Sport jedynie w kategoriach konceptu stylistycznego, który obrazuje możliwość pojawienia się marki w segmencie modeli o nadwoziu typu shooting brake. Obecnie w klasie tej bryluje... położone kilka poziomów cenowych wyżej Ferrari FF. Subaru na samym połączeniu coupe z kombi nie poprzestaje - cały pojazd jest znacznie podwyższony, co wskazuje na zapędy ku jazdom w terenie, a nie tylko po utwardzonej drodze.
Subaru Cross Sport mierzy około 4,3 metrów długości, jest więc o jakieś sześć centymetrów dłuższe od coupe BRZ, na którego podwoziu najprawdopodobniej bazuje. Producent nie zdradza niestety nic więcej, ale nie trudno sobie wyobrazić, że pod maską mieści się ten sam, 200-konny boxer o pojemności 2 litrów, który znamy z bliźniaków Toyoty i Subaru. Pojazd miałby być równie lekki, co auta seryjne i ważyć około 1250 kilogramów. Planów na produkcję seryjną na razie nie ma.
Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru Cross Sport na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum