Aktualności
10.01.2014

Seat Leon Cupra Mocno nakręcony

Seat, największa marka samochodowa z Hiszpanii, która sprzedaje swoje auta w przeszło 75 krajach, szykuje się do wprowadzenia na rynek najmocniejszego modelu w swojej ofercie. Właśnie w tę rolę wcieli się najnowsza generacja kompaktu Leon Cupra, który na rozwinięcie 100 km/h ma tracić niecałe 6 sekund.

W tegorocznej Cuprze zastosowano na wskroś nową, 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę TSI o pojemności 2 litrów. Silnik doskonale znany z grupy Volkswagena charakteryzuje się nie tylko podwójnym systemem wtrysku (wtrysk bezpośredni, a pod dużym obciążeniem dodatkowy wtrysk z kolektora), ale także systemem start/stop i układem odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.

Seat Leon Cupra

Bazowy Leon Cupra będzie dysponował mocą 265 KM i momentem obrotowym 350 Nm, a w wersji Cupra 280 mocą zwiększoną do 280 KM. Napęd na przednią oś będzie lądować poprzez przekładnię DSG lub ręczną skrzynię biegów oraz mechanizm różnicowy z blokadą wytrzymującą do 1600 Nm, mogący w skrajnych sytuacjach przenieść cały moment na jedno koło. Model Cupra po raz pierwszy będzie dostępny w wersji 3-drzwiowej SC, której rozwinięcie 100 km/h z przekładnią DSG ma zajmować tylko 5,7 sekund.

Seat Leon Cupra

Pięciodrzwiowa Cupra z ręczną skrzynią biegów ma rozwijać setkę w 5,9 sekund. W każdym przypadku prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 250 kilometrów na godzinę. Średnie spalanie, w zależności od skrzyni i wersji nadwoziowej, ma wynosić od 6,4 do 6,6 litrów na sto kilometrów. Pokładowa elektronika pozwoli na pracę auta w jednym z trzech, zdefiniowanych fabrycznie trybów: Comfort, Sport oraz Cupra. Układ ESP będzie można osobno przełączyć w tryb sportowy lub wyłączyć całkowicie.

Seat Leon Cupra

Najmocniejszy Seat na rynku od zwykłego Leona odróżni się tylko detalami. Cuprę poznamy po większych wlotach powietrza z przodu, końcówkach wydechu, czerwonych zaciskach hamulców i 18-calowych felgach, a Cuprę 280 po dodatkowym spoilerze na dachu i obręczach kół o średnicy 19 cali. W środku znajdziemy nową kierownicę, kubełkowe fotele (dostępne za dopłatą), bogatszą tapicerkę ze skóry i Alcantary oraz aluminiowe pedały i progi.

Skomentuj na forumUdostępnij