Aktualności

Nissan ZEOD RC - Wielka koncentracja

Wiemy już jaki silnik spalinowy znajdzie się na pokładzie eksperymentalnego prototypu Nissana, który wystartuje w tym roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Japończycy z nową jednostką mogą zrobić równie wiele zamieszania, co z samym samochodem według koncepcji DeltaWing... lub ponieść dotkliwą porażkę.

Silnik spalinowy hybrydowego ZEOD RC, który jako pierwszy samochód w historii Le Mans ma pokonać całe okrążenie przy wykorzystaniu tylko napędu elektrycznego (Zero Emissions On Demand Race Car)), będzie można... zmieścić w walizce. Niezwykle mała jednostka o oznaczeniu DIG-T R mierzy w bazowej wersji tylko 500 milimetrów wysokości, 400 milimetrów długości oraz 200 milimetrów szerokości i waży zaledwie 40 kilogramów. Smarują ją płyny marki Total, która został oficjalnym partnerem Nissana.

Nissan ZEOD RC

Trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra rozkręca się do 7,5 tysięcy obrotów na minutę. Dzięki turbodoładowaniu motor produkuje aż 400 koni mechanicznych i 380 niutonometrów. Napęd z silnika z spalinowego i elektrycznego przekazywany jest poprzez 5-stopniową skrzynię biegów. Samochód po intensywnych testach na hamowni wyjechał na testy torowe w ubiegłym tygodniu. W podobny sposób spędzi najbliższe cztery miesiące.

Nissan ZEOD RC

24-wyścig Le Mans, w którym zadebiutuje ZEOD RC, odbędzie się w tym roku w weekend z 14 na 15 czerwca. Nissan zajmie "Garaż 56", miejsce, które Automobile Club de l'Ouest rezerwuje co roku dla nowych technologii. W przyszłym roku na bazie rewolucyjnego prototypu Nissan zamierza zbudować pełnoprawną maszynę klasy LMP1, którą wystartuje w całej serii World Endurance Championship. Pojazd ma być także punktem wyjścia dla modelu drogowego, którego pojawienie się zwiastował w ubiegłym roku koncept Bladeglider.

Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan ZEOD RC na forumNissan Bladeglider na forumNissan DeltaWing na forumDeltawing DWC13 Coupe na forumDeltaWing Elan LMP1 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij