
Nissan GT-R LM Nismo - Pierwsze ostrzeżenie
W tym roku Nissan wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z eksperymentalnym prototypem ZEOD RC, który jako pierwszy w historii gonitwy na wytrzymałość ma pokonać co najmniej jedno okrążenie wyłącznie o napędzie elektrycznym. Aktywność, która będzie tylko ciekawostką, przerodzi się w przyszłym roku w walkę o główną wygraną!
Prace nad prototypem prowadzone są głównie w Londynie, gdzie uruchomiono cały projekt. Szczegóły całego przedsięwzięcia pozostają oczywiście na razie tajemnicą, ale Nissan już teraz zapowiada, że w 2015 roku będzie walczył o pierwsze miejsce w Le Mans z samochodami Audi, Toyoty i Porsche. Kategoria LMP1 jeszcze nigdy nie spotkała się z aż tak dużym zainteresowaniem ze strony fabrycznych zespołów (kulminacją było spotkanie Audi, Peugeota i Aston Martina kilka lat temu, zakończone dla tego ostatniego kompletną klapą)!

To, czym Nissan chce podzielić się z nami już teraz to nazwa zupełnie nowej maszyny: GT-R LM Nismo. To oczywiście nawiązanie do seryjnego coupe GT-R w wydaniu Nismo, wyścigowego GT-R Nismo GT3, który startuje między innymi w pucharze Blancpain Endurance Series oraz wyścigowego GT-R GT500, który powstał dla japońskiej serii Super GT. Czy model będzie miał z nimi więcej wpólnego, niż samą nazwę? Czas pokaże. GT-R LM Nismo pojawi się oczywiście nie tylko w Le Mans, ale w całym pucharze World Endurance Championship, w którym Japończycy zapowiadają wystawienie dwóch egzemplarzy.

W ostatnich trzech latach Nissan był obecny w Le Mans przede wszystkim jako dostawca silników dla prototypów LMP2 (w tym roku z japońskich jednostek napędowych będzie korzystać aż 15 z 19 aut w tej grupie). Największym sukcesem marki w startach własnymi pojazdami było 3 miejsce w klasyfikacji generalnej w 1998 roku. Warto pamiętać także o prototypie R90CK z 1990 roku. Był to najmocniejszy samochód w historii Le Mans: w sesji kwalifikacyjnej wyciśnięto z niego aż 1144 koni mechanicznych!
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan GT-R LM Nismo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum