Alfa Romeo 4C Spider - Uwodzicielski wzrok
Wielki plan rewitalizacji Alfy Romeo powinien nabrać w tym roku oczekiwanego od lat rozpędu. Pierwsze ruchy zaczynają się od premiery drugiej wersji nadwoziowej sportowego modelu 4C, która wiosną ubiegłego roku prezentowana była jako koncept. Chodzi oczywiście o gotowego do produkcji Spidera, w którym brak dachu jest tylko jedną z wielu nowości.
Model 4C Spider zadebiutował w tym tygodniu w amerykańskiej specyfikacji na wystawie w Detroit, gdzie podwieszono obok niego 4C w zamkniętej karoserii oraz klasyczną Alfę 33 Stradale, która miała być największym źródłem inspiracji. Główne elementy składowe pozostają takie, jak poprzednio w coupe: ważący zaledwie 107 kilogramów kadłub z włókien węglowych oraz umieszczony centralnie, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1750 centymetrów sześciennych, który dostarcza 240 koni oraz 350 niutonometrów (80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne już do 1700 obr/min).
Na dzień dobry 4C Spider nie ma w ogóle dachu. W standardzie dostępne będzie miękkie nakrycie materiałowe, a w późniejszym okresie pojawi się nielakierowany hardtop z karbonu (podobnie wykończony będzie mógł być szeroki pałąk bezpieczeństwa i rama przedniej szyby). Razem ze Spiderem w ofercie pojawią się nowe reflektory z przodu, nowe obręcze kół o średnicy do 19 cali z przodu i do 20 cali z tyłu oraz wysokiej próby sprzęt grający marki Alpine, umożliwiający podłączenie różnych urządzeń i słuchanie satelitarnego radia SiriusXM.
Druga, obok reflektorów, najbardziej oczekiwana nowość to sportowy, tytanowy wydech od Akrapovica z dodatkowymi przepustnicami i rezonatorem, który trafi na listę opcji. Na tej liście znajdzie się także Track Package dla tych, którzy będą regularnie odwiedzać w 4C tory wyścigowe. Zestaw ten obejmuje m.in. nowe amortyzatory, utwardzone zawieszenie, nowe felgi z oponami Pirelli P-Zero ze znaczkiem Alfa Romeo Racing, spłaszczoną u dołu kierownicę, boczne lusterka z włókien węglowych oraz kolejne modyfikacje wydechu, przewidujące na przykład usunięcie tłumika końcowego i zastąpienie go asymetrycznym, Y-kształtnym zakończeniem.
Zgodnie z utartym schematem w 4C Spider nie uświadczymy wspomagania kierownicy, a jeszcze bardziej bezpośrednie obcowanie z autem zapewni dwusprzęgłowa skrzynia biegów Alfa TCT oraz przełącznik DNA z czterema trybami jazdy (All-weather, Natural, Dynamic oraz Race, w którym dostępny jest tryb Launch Control, a systemy ESP i ASR zostają uciszone). Auto będzie rozpędzać się do 60 mph (96,6 km/h) w czasie około 4,1 sekund, a jego prędkość maksymalna sięgnie 258 km/h. W europejskich salonach sprzedaży samochód, którego ręczna produkcja odbywa się w zakładach Maserati w Modenie, pojawi się latem. Cena nie jest jeszcze znana.
Źródło/zdjęcia: Alfa Romeo Alfa Romeo 4C Spider na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum