Aktualności
14.01.2015

Porsche 911 Targa 4 GTS Sprawdzone składniki

W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od debiutu pierwszej generacji Porsche 911 Targa. W ciągu pięciu dekad na taką właśnie wersję decydował się średnio jeden na ośmiu klientów marki na model 911. W obecnej generacji Targa stanowi około 13% sprzedaży z tendencją wzrostową. Utrzymanie takiego stanu ma zapewnić kolejny wariant: 911 Targa 4 GTS.

Nowe wydanie 911 będzie trzecim wariantem Targi w obecnej generacji. Poprzednie dwa pokazano dokładnie rok temu. To 350-konne 911 Targa 4 oraz 400-konne 911 Targa 4S. Model GTS idzie oczywiście o krok dalej: sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów produkuje w tym przypadku 430 koni mechanicznych oraz 440 niutonometrów. Stosunek mocy do masy spada tym samym do okolic 3,6-3,7 kilogramów, w zależności od wyboru skrzyni biegów (z przekładnią PDK auto jest cięższe o 20 kilogramów i waży kilogramów 1580).

Porsche 911 Targa 4 GTS

Targę 4 GTS wyróżni instalowany seryjnie pakiet Sport Chrono, seryjny system Porsche Active Suspension Management, matowe, czarne, mocowane centralnie felgi w rozmiarze 20 cali, przeprojektowany zderzak z przodu, bi-xenonowe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System, nowe lusterka boczne, czarne logotypy GTS na zewnątrz oraz czarna Alcantara i regulowane w czterech kierunkach fotele Sport Plus w środku. Maszyna z napędem na obie osie otrzyma również poszerzone na tyle o 22 milimetrów nadkola i o 10 milimetrów opony.

Porsche 911 Targa 4 GTS

Zarówno z ręczną, 7-stopniową skrzynią biegów jak i z automatem Tiptronic S model będzie w stanie przekroczyć prędkość 300 km/h. Przyspieszenie od zera do 100 km/h z przekładnią PDK zajmie 4,3 sekundy, a do 160 km/h tylko 9,3 sekundy (manual: 4,7/10,0 sekund). Elastyczność w zakresie 80-120 km/h: 2,7 sekundy! Średni apetyt silnika na paliwo został utrzymany na poziomie 911 Targa 4S: 9,2 litry z automatem oraz okrągłe 10 litrów z ręczną skrzynią biegów. Porsche 911 Targa 4 GTS trafi do sprzedaży w marcu. Na terenie Niemiec, wliczając podatki i inne opłaty, auto wyceniono na 137,4 tysięcy euro. Obecnie to około 575 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij