Aktualności
03.04.2015

Subaru BRZ STI Performance Amerykańskie ciacho

Subaru Tecnica International bierze na celownik miliony amerykańskich klientów. A wszystko w ramach planu koncernu Fuji Heavy Industries, producenta aut marki Subaru, który zakłada wzmocnienie obecności STI w USA jako dostawcy fabrycznych pakietów modyfikacji, producenta gotowych modeli oraz ramienia odpowiedzialnego za działania związane ze sportami motorowymi.

Wszystkie trzy punkty spełnia najnowszy koncept BRZ STI Performance, który pokazano na otwartej dla zwiedzających od dzisiaj do dwunastego kwietnia wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Auta nie można przegapić. Wyróżniają je nowe felgi o średnicy dziewiętnastu cali i kompletny, body kit, który obejmuje zderzaki, lampy, nadkola, progi, dyfuzor oraz potężne ospoilerowanie, wykonane po części z włókien węglowych. Kabinę auta opanowały kubełkowe fotele, nowa kierownica, czerwone detale oraz klatka bezpieczeństwa.

Subaru BRZ STI Performance

Na tym oczywiście nie koniec. Coupe otrzymało od STI nowy układ hamulcowy, zawieszenie, wydech i silnik. Jednostka napędowa to nadal czterocylindrowy boxer o pojemności dwóch litrów, ale na tym podobieństwa z motorem z produkowanego seryjnie BRZ się kończą. W koncepcie BRZ STI Performance wykorzystano silnik typu EJ20, który wspomagany jest turbosprężarką i w Japonii wykorzystywany jest w wyścigowym BRZ GT300 serii Super GT. W torowej bestii silnik generuje moc około 300 koni mechanicznych.

Subaru BRZ STI Performance

Zwykłe Subaru BRZ zadebiutowało w listopadzie 2011 roku razem z bliźniaczą Toyotą GT 86. Oba auta napędzane są wolnossącym, dwulitrowym bokserem o mocy okrągłych 200 koni mechanicznych, która wysyłana jest tylko na tylną oś poprzez ręczną lub automatyczną skrzynię biegów. Seryjne BRZ o długości 424 centymetrów waży około 1220 kilogramów i rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w czasie 7,6 sekund. Na rynku polskim auto dostępne jest w cenie od 28,5 tysięcy euro czyli około 120 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij