Aktualności
04.04.2015

Hyundai RM15 Weryfikacji technologii

Hyundai Motor z okazji jedenastej edycji wystawy Seoul Motor Show uruchomił uśpione rezerwy mocy i pozwolił swoim pracownikom na realizację pomysłów skrywanych gdzieś po kątach. Taka akcja zaowocowała kilkoma premierami w skali koreańskiej oraz pierwszym na świecie pokazem dwóch konceptów: trzydrzwiowego crossovera Enduro oraz sportowego kompaktu RM15.

Racing Midship 2015 to ciąg dalszy zeszłorocznego konceptu Veloster RM, który pokazano na wystawie Busan Motor Show w Korei. Umieszczenie silnika centralnie, za plecami kierowcy i pasażera to tylko początek rewolucji, którą przeszedł zwykły Veloster. Tym razem Hyundai sięgnął również po nowe budulce: cały samochód skonstruowano na aluminiowej ramie przestrzennej, którą wzmocniono stalową klatką bezpieczeństwa i ubrano w karoserię z włókien węglowych w kolorach zapożyczonych z modelu i20 startującego w rajdowych mistrzostwach świata.

Hyundai RM15

Ograniczenie użycia stali pozwoliło na oszczędzenie aż 195 kilogramów, a masa całego auta spadła do 1260 kilogramów (body-in-white waży tylko 214 kilogramów). Około 57% masy przypada na tylną, napędzaną oś, środek ciężkości zbliżono na odległość 491 milimetrów od powierzchni, a tylne skrzydło pozwoliło na dołożenie 24 kilogramów docisku aerodynamicznego przy prędkości 200 km/h. Nadwozie z włókien węglowych - ważąca 33,7 kilogramów konstrukcja nazwana Hybrid Lightweight Body Structure - pozwoliło jednocześnie na znaczne podniesienie wytrzymałości pojazdu na skręcanie. Dokładnie do 37,800 nm/°.

Hyundai RM15

Do napędu 4,22-metrowego RM15 zaprzęgnięto 2-litrową, benzynową jednostkę z rodziny Theta z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Czterocylindrowy, rzędowy motor produkuje około 300 koni mechanicznych i 383 niutonometrów, które płyną poprzez ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. W przeniesieniu napędu pomagają 19-calowe koła, ogumienie w rozmiarze 265/35 na tylnej osi oraz niezależne zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami. Cały pakiet pomysłów pozwala koreańskiemu konceptowi na rozpędzenie się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 4,7 sekund.

Skomentuj na forumUdostępnij