Aktualności
27.05.2015

Alfa Romeo 8C 2300 Best of Show

W okresie międzywojennym model 8C 2300, produkowany przez Alfę Romeo, należał do najlepszych samochodów sportowych i wyścigowych na świecie. W wyczynowym formacie maszyna przywiozła po kilka wygranych z Le Mans i Targa Florio, a spidery wygrywały w Mille Miglia. W miniony weekend jeden z nich zdobył główną nagrodę tegorocznego Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

W organizowanym od 1929 roku konkursie elegancji nad jeziorem Como we Włoszech główne wyróżnienie, przyznawaną przez jury nagrodę "Best of Show" zdobyła w niedzielę Alfa Romeo 8C 2300 Spider z 1932 roku z karoserią Zagato. Auto przyjechało ze Stanów Zjednoczonych i znalazło się w kategorii "Antydepresantów", w której stanęło obok czterech konkurentów. Były to dwa Mercedes-Benzy, 710 SS z 1930 roku oraz 380 Special Roadster z karoserią Erdmann & Rossi z 1933 roku, OM Superba 665 SSMM Cabriolet z karoserią Castagny z 1931 roku oraz Delahaye 135 M Cabriolet z 1946 roku z karoserią Figoni Falaschi.

Alfa Romeo 8C 2300

8C 2300, która pojawiła się w 1931 roku była jednym z najznakomitszych samochodów skonstruowanych pod batutą Vittorio Jano. Wśród jej kierowców znalazł się sam Tazio Nuvolari, który w spiderach z karoseriami Zagato i Touringa wygrał dwa razy w Targa Florio, w wyścigowej 8C 2300 Monza triumfował w 1931 roku w Grand Prix Włoch, a w 8C 2300 Le Mans w 1933 roku należał do duetu wygrywającego 24 Heured du Mans. Nazwa maszyny nawiązywała do silnika: ośmiocylindrowej, rzędowej ósemki o pojemności zaokrąglonej do 2,3 litrów. W drogowym Spiderze motor ze sprężarką Roots dostarczał co najmniej 140 koni mechanicznych, co pozwalało na przekroczenie 170 km/h. W ciągu kilku lat seria ośmiocylindrowym modeli Alfy Romeo rozrosła się do prawie trzech litrów.

Alfa Romeo 8C 2300

Na wyróżnieniu pięknej Alfy Romeo nagrody podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este, któremu patronuje BMW, oczywiście się nie zakończyły. Przyznawane przez publiczność Coppa d'Oro Villa d'Este przypadło właścicielowi czarnego Ferrari 166M Barchetta z 1950 roku, a wśród współczesnych prototypów i konceptów zwyciężył Bentley Exp 10 Speed 6, którego twórcy otrzymali statuetkę Concorso d'Eleganza Design Award. W tej drugiej kategorii pokazano dwie światowe premiery: koncept BMW 3.0 CSL Hommage oraz pierwszą z pięciu sztuk torowego coupe Mostro Zagato powered by Maserati.

Skomentuj na forumUdostępnij