Seat Ibiza Cupra - Kilometr za kilometrem
Ibiza Cupra idzie w ślady Polo GTI, w którym już prawie rok temu jednostkę napędową wymieniono na większą i mocniejszą. Seat, który od blisko trzech dekad należy do wielkiej rodziny Volkswagena, wprowadza przy okazji garść innych nowości. Najwięcej z nich znajdziemy w kabinie samochodu oraz w obrębie jego podwozia.
W tym roku Ibiza Cupra wymienia 1,4-litrowy motor typu TSI z turbosprężarką, kompresorem i bezpośrednim wtryskiem paliwa na czterocylindrowy, rzędowy motor serii TSI o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką oraz paliwem doprowadzanym przez instalację łączącą wtrysk pośredni i bezpośredni. Moc po zmianie podskoczy ze 180 do 192 koni mechanicznych, a moment obrotowy z 250 aż do 320 niutonometrów, dostępnych w zakresie od 1450 do 4200 obrotów na minutę. Średni apetyt na paliwo nowego silnika spadnie do sześciu litrów na sto kilometrów.
Nowością będzie również system Cupra Drive Profile, pozwalający na własne zdefiniowanie zachowania adaptacyjnego zawieszenia oraz układu kierowniczego, dla których przewidziano dwa fabryczne tryby jazdy: Comfort lub Sport. Przy okazji zoptymalizowano pracę elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego oraz układu ESP. Auto potrzebuje teraz tylko 6,7 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h (to o 0,2 sekundy krócej, niż poprzednio), a jego prędkość mkasymalna sięga 235 km/h (to o 7 km/h więcej, niż poprzednio).
Na ostatni ogień poszło wnętrze i wyposażenie. Seat chwali się przede wszystkim przeprojektowaną deską rozdzielczą, przeszczepioną z rodziny Leona kierownicą, system łączności Full Link pod urządzenia Apple i Android, nową aplikacją DriveApp oraz ConnectApp, którą opracowano wspólnie z Samsungiem. Odnowiona Ibiza Cupra już za dwa tygodnie stanie na salonie samochodowym we Frankfurcie, który dla zwiedzających będzie otwarty od siedemnastego do dwudziestego siódmego września.
Źródło/zdjęcia: Seat Seat Ibiza Cupra na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum