Porsche 911 Carrera 4S - Fala uderzeniowa
Przeszło jedna trzecia osób gotowych na postawienie w swoim garażu 911 zwraca się do Porsche z chęcią zakupu jednego z wielu wariantów z napędem przekazywanym na obie osie. Oznacza to, że z premierą takowych modeli po wrześniowym debiucie nowej, turbodoładowanej Carrery nie można zwlekać ani chwili. I nikt już nie zwleka...
W drugiej serii 911 generacji 991 ujawniono dziś za jednym zamachem sześć nowych wariantów: 911 Carerra 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet, 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Każdemu z nich przysługują nowe silniki, poszerzona o 44 milimetry talia, przeprojektowane światła z przodu i z tyłu, przeprojektowana tylna część karoserii oraz szereg technicznych cudów, które do tej pory zarezerwowane były dla 911 w droższych specyfikacjach. W nowej rodzinie mamu już w sumie osiem samochodów.
Każdy z nowych modeli wykorzystuje elektro-hydrauliczny układ przeniesienia napędu na cztery koła rodem z 911 Turbo, współpracujący z przekładnią PDK lub ręczną skrzynią biegów. Standardem w każdym aucie jest obniżone o 10 milimetrów zawieszenie z układem Porsche Active Suspension Management, które w przypadku Carrery 4S można dozbroić o system skręcający tylne koła, dzięki któremu na przykład o 0,4 metra zmniejszony zostaje promień skrętu. Na pokładzie znajdziemy także hydrauliczny układ, pozwalający na tymczasowe zwiększenie prześwitu z przodu o 40 milimetrów.
Odmłodzone 911 wykorzystuje zupełnie nowy system łączności i rozrywki Porsche Communication Management i po raz pierwszy może być wyposażone w wielofunkcyjną kierownicę z przełącznikiem trybów jazdy. Kierownica, inspirowana hybrydowym 918 Spyder, wchodzi w skład pakietu Sport Chrono. Oprócz trybów jazdy Normal, Sport, Sport Plus lub Individual maszynę będzie można wprowadzić także w nastrój pod tytułem Sport Response Button. W takim trybie 911 przez jakieś 20 sekund będzie czekać w trybie pełnej gotowości na maksymalnie przyspieszenie, przydatne przede wszystkim przy szybkich manewrach wyprzedzania.
Carrera 4 oraz Targa 4 otrzymają trzylitrowy, turbodoładowany motor o pojemności trzech litrów, mocy 370 KM u momencie obrotowym 450 Nm. Wersje S będą dysponować mocą 420 koni i momentem obrotowym 500 niutonometrów. Carrera 4 po raz pierwszy w historii będzie oznaczać się lepszym przyspieszeniem, niż 911 z napędem na jedną oś: z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK sprint zajmie tylko 4,1 sekundy, a w Carrerze 4S tylko 3,8 sekund. Targa 4 i kabriolety będą o około 0,2 sekundy wolniejsze. Prędkości maksymalne całej szóstki zamkną się w przedziale od 287 do 305 kilometrów na godzinę.
Pomiary według obowiązujących, przestarzałych i nie mających wiele wspólnego z rzeczywistością norm wykazują, że średnie spalanie nowych 911 z napędem na obie osie będzie utrzymywać się w okolicach ośmiu litrów benzyny na sto kilometrów. Samochody trafią do sprzedaży na niemieckim rynku pod koniec stycznia przyszłego roku. W zależności od wersji, wliczając podatek VAT i lokalne opłaty, będą kosztować od 104 tysięcy euro za 911 Carrera S do 131 tysięcy euro za 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 Targa 4S. Obecnie to kwoty od 440 do 555 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera 4 na forumPorsche 911 Targa 4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum