Aktualności

Radical RXC Spyder Carbon - Na skraju jutra

Radical unika w ostatnim czasie rozgłosu, ale w rzeczywistości brytyjski zakład specjalizujący się w samochodach wyścigowych i sportowych idzie jak burza. Ten rok firma rozpoczęła od wyprodukowania tysięcznego egzemplarza spydera SR3 RSX oraz premier ekstremalnego modelu RXC Spyder Carbon i coupe RXC w specyfikacji GT3.

RXC debiutował dokładnie trzy lata temu jako pierwszy w historii Radicala samochód z zamkniętą karoserią. Napędzany był wtedy 3,7-litrowym silnikiem V6 od Forda o mocy 385 koni mechanicznych. Dwa lata temu pojawił się RXC Turbo z 3,5-litrową, widlastą szóstką z dwiema turbosprężarkami o mocy 460 KM, a wiosną ubiegłego roku pojawił się RXC Turbo 500, którego moc przekroczyła 535 KM. W międzyczasie przygotowano również wyścigowego RXC z wolnossącymi V8 własnej konstrukcji o mocy do 490 KM.

Radical RXC Spyder Carbon

Tegoroczny RXC GT3, jeden z dwóch, nowych okrętów flagowych Radicala, wspina się jeszcze wyżej! W tym samym kierunku idzie otwarty RXC Spyder Carbon z nadwoziem wykonanym w całości z włókien węglowych. Fordowska jednostka napędowa z rodziny EcoBoost w układzie V6 produkuje w nim co najmniej 608 koni mechanicznych! Otwarta maszynka, dla której ogumienie przygotował Dunlop jest w stanie rozpędzić się do 306 kilometrów na godzinę. To najmocniejszy i najszybszy model w historii marki.

Radical Cars

Po styczniowych premierach w ofercie Radicala aż roi się od wyścigowych i sportowych modeli, których nie spotkamy raczej na zwykłych drogach. Ofertę marki otwierają pucharowe i szosowe wariacje na temat spyderów SR1 oraz SR3. Dla chcących rozpocząć swoją karierę w sporcie motorowym przeznaczony jest SR1 Cup, którego cena sięga 37,5 tysięcy funtów plus podatki (na początku miesiąca auto przez kilka dni można było nabyć w promocji odejmującej ponad 4,5 tysiąca funtów). Najmocniejsze modele z serii RXC wiążą się z wydaniem co najmniej 94 tysięcy funtów plus podatki. Między samochodami Radicala organizowane są aż cztery mistrzostwa: Radical SR1 Cup, Radical Sprint Championship, Radical Challenge Championship i Radical European Masters.

Źródło/zdjęcia: Radical Cars Radical RXC Spyder Carbon na forumRadical RXC GT3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij