Renault RS 16 - Pełny wymiar
W grudniu ubiegłego roku Renault przypieczętowało operację wykupienia formacji Lotus F1 Team, co oznacza, że Francuzi wrócą w tym roku do Formuły 1 po czterech sezonach przerwy do roli konstruktorów. Nowy rozdział w historii marki otwiera nowy podział oddziału Renault Sport oraz premiera pierwszego z tegorocznych bolidów, modelu RS 16.
Renault Sport będzie podzielone teraz na dwa filary: Renault Sport Racing oraz Renault Sport Cars. Pierwszy oddział będzie odpowiadał przede wszystkim za działalność Renault Sport Formula One Team, drużyny Renault e.dams w Formule E oraz puchary pokroju Clio Cup, Renault Sport RS 01 Trophy, Formula Renault 2.0 i Renault Sport Academy. Drugi, powstały po transformacji Renault Sport Technologies, będzie skupiał się na samochodach drogowych, do których należą choćby Megane RS i Clio RS, a także zupełnie nowe Megane GT.
Sercem Renault Sport Racing będzie oczywiście Renault Sport Formula One Team z nowym bolidem RS 16 na podwoziu przygotowanym w Enstone w Wielkiej Brytanii z układem napędowym opracowanym w Viry-Chatillon we Francji. Według obowiązujących przepisów bolidy Formuły 1 muszą być napędzane turbodoładowanymi silnikami w układzie V6 o pojemności do 1,6 litra, które kręcą się do maksymalnie 15 tysięcy obrotów na minutę i którym towarzyszą układy odzyskiwania energii kinetycznej (MGU-K) oraz cieplnej (MGU-H). Masa układu napędowego musi sięgać co najmniej 145 kilogramów, a cały samochód na starcie i na mecie musi ważyć co najmniej 702 kilogramy, nie wliczając paliwa.
Renaultowi w Formule 1 będzie towarzyszyć Infiniti, które będzie jeszcze bardziej zaangażowane w przygotowanie systemów odzyskiwania energii, Total, a także marki Bell & Ross, Devialet, Bestseller, Microsoft i EMC oraz Gravity Motorsports, posiadacze mniejszościowych udziałów w zespole. Kierowcami zespołu Renault na pełen etat będą Kevin Magnussen i Jolyon Palmer. Magnussen jeździ w Formule 1 od roku 2014, swoje dwa dotychczasowe sezony spędził u McLarena (w debiucie w Grand Prix Australii wylądował na drugim miejscu). Palmer był w ubiegłym roku kierowcą testowym Lotusa, a w swojej dotychczasowej karierze sięgnął po mistrzostwo GP2 Series i wicemistrzostwo Formuły 2. Kierowcą testowym i rezerwowym Renaulta został 19-letni Esteban Ocon, który poprzednio testował bolidy Forde India i Lotusa, a w ubiegłym roku został mistrzem GP3 Series.
Źródło/zdjęcia: Renault Sport Renault RS 16 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum