Aktualności

Seat Leon Cup Racer - Strojenie instrumentów

Seat przygotowuje się do nowego sezonu wyścigowego serii Seat Leon Eurocup (i pochodnych), który przyciąga coraz większe zainteresowanie. Nowy sezon oznacza wprowadzenie do użytku zmodernizowanego modelu Leon Cup Racer, który w dotychczasowej specyfikacji znalazł przeszło sto nabywców w postaci drużyn z dwudziestu dwóch krajów.

Leon Cup Racer drugiej serii został poprawiony pod każdym względem, szczególnie aerodynamiki oraz układu napędowego. Największą zmianą dla startującego nim zawodników będzie możliwość porzucenia przekładni DSG na rzecz sekwencyjnej skrzyni biegów, która będzie przenosić napęd tylko na przednią oś. Pod maską znajdzie się zmodernizowana jednostka z rodziny TSI o pojemności dwóch litrów i mocy 330 koni mechanicznych, której moment obrotowy podniesiono do 400 niutonometrów. Pozostałe nowości to wydajniejsze układy chłodzenia i wydechowy, nowe amortyzatory oraz możliwość instalacji zbiornika paliwa o pojemności stu litrów.

Seat Leon Cup Racer

Tegoroczny sezon Seat Leon Eurocup wystartuje pod koniec kwietnia na torze Estoril w Portugalii i będzie składał się z siedmiu eliminacji. Posiadacze wyścigowego Leona będą ścigać się również w pucharze TCR International Series, na który złożą się 24 wyścigi podczas dwunastu weekendów w Europie, Azji i Ameryce Południowej, w tym trzy towarzyszące Formule 1. Leon Cup Racer z dwusprzęgłową przekładnią DSG został wyceniony na 85 tysięcy euro, nie wliczając podatku (około 370 tysięcy złotych). Wariant numer dwa z sekwencyjną skrzynią biegów, dedykowany serii TCR, będzie kosztował 110 tysięcy euro (około 480 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Seat Seat Leon Cup Racer na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij