
Sauber C35 - Spóźnienie na lekcję
Sauber po wycofaniu się BMW pracuje z własnym zespołem w Formule 1 od sezonu 2010 z umiarkowanymi rezultatami przy formie, która nie ulega większym zmianom. Zespół każdego roku kończył mistrzowstwa w drugiej połowie tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów i wierny był silnikom Ferrari. W tym roku z pewnością nie zmieni się ta druga opcja.
Nowy bolid Saubera, maszyna o oznaczeniu C35, będzie w dalszym ciągu napędzany układami prosto z Włoch, jednostką o oznaczeniu 059/5, obecną w Ferrari SF16-H. Na torze z podobnym wyposażeniem zobaczymy jeszcze dwa kolejne zespoły: Toro Rosso oraz debiutujące Haas F1 Team z USA. Na pierwsze, przedsezonowe testy w Barcelonie nowy samochód nie był jeszcze gotowy i zawodnicy posługiwali się zeszłorocznym C34 w nowych kolorach. Nowy bolid na sezon 2016 odsłonięto w tym tygodniu przez kolejną fazą testów.

Maszyna Saubera mierzy 515 centymetrów długości, 180 centymetrów szerokości i 95 centymetrów wysokości. Samochód z pustym bakiem paliwa i z kierową na pokładzie musi ważyć zgodnie z przepisami co najmniej 702 kilogramy. Jego sercem jest hybrydowy układ napędowy z turbodoładowanym silnikiem spalinowym w układzie V6 o pojemności 1,6 litra oraz systemami odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania (MGU-K) i cieplnej z układu wydechowego (MGU-H). Silnik spalinowy kręci się do 15 tysięcy obrotów na minutę, MGU-K rozwija 50 tysięcy obrotów na minutę, a MGU-H aż 120 tysięcy obrotów na minutę.

Dla obecnego w Formule 1 od początku lat dziewięćdziesiątych zespołu Petera Saubera w tym roku będą jeździć 25-letni Marcus Ericsson ze Szwecji i 23-letni Felipe Nasr z Brazylii. Obaj startowali w Sauberze również w minionym sezonie, w którym szwajcarska formacja zajęła dopiero ósme miejsce w klasyfikacji generalnej na dziesięciu konstruktorów. Ericsson w sezonie 2015 w strefie punktowej ukończył tylko pięć Grand Prix (najwyższe, miejsce ósme dowiózł do mety podczas pierwszej eliminacji w Australii), a Nasr sześć (najwyższe, piąte miejsce również w Australii).
Źródło/zdjęcia: sauberf1team.com Sauber C35 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum