
Tesla Roadster 3.0 - Wymiana baterii
Po ponad półtora roku od pierwszych zapowiedzi do sklepu Tesla Motors trafiła kolejna aktualizacja dla pierwszego modelu w historii marki, sportowego Roadstera z napędem elektrycznym, który produkowany był na podwoziu Lotusa. Pakiet z numerem 3.0 sprowadza się przede wszystkim do nowych, znacznie wydajniejszych baterii.
Roadster w pierwszym wydaniu, które pojawiło się na rynku w 2008 roku, sprzedawany był z bateriami pozwalającymi w najlepszym przypadku na pokonanie bez ładowania prawie 400 kilometrów. Produkcję stale udoskonalanego auta zakończono w 2012 roku po sprzedaży około 2,5 egzemplarzy i premierze czterodrzwiowej limuzyny Model S, która jest dzisiaj podstawą oferty marki. Od ubiegłego roku Tesla oferuje również SUV'a o nazwie Model X, a w styczniu tego roku pokazano prototyp kompaktowego Model 3, który ma trafić do pierwszych właścicieli pod koniec przyszłego roku.

Największą nowością we wprowadzonej właśnie do oferty aktualizacji 3.0 dla Roadstera są baterie. Producent chwali się, że nowa paczka przechowuje o około 40% więcej energii, waży nieznacznie więcej od poprzedniej i pozwala na zwiększenie zasięgu auta o ponad 35% w porównaniu do pierwszej wersji. Oznacza to, że auto bez zatrzymywania się na doładowanie baterii będzie mogło przejechać ponad 530 kilometrów (w zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych). Przy okazji w Roadsterze udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza, a także zredukować opory toczenia.

Wymiana baterii, produkowanych niemal w całości ręcznie w ilości dwóch-trzech tygodniowo, oraz towarzyszącej jej elektroniki i innych elementów wiąże się ze złożeniem pięciu tysięcy dolarów depozytu i wydaniem w sumie 29 tysięcy dolarów (około 115 tysięcy złotych). Wszystkie operacje będą przeprowadzane u lokalnych serwisantów marki i zajmą kilka dni. Oprócz tego Tesla Motors w dalszym ciągu oferuje dla Roadstera między innymi zestaw modyfikacji zawieszenia, pakiety nadwoziowe i elementy wnętrza z włókien węglowych oraz nowe felgi.
Źródło/zdjęcia: teslamotors.com Tesla Roadster 3.0 na forumTesla Roadster - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum