Tesla Model S P100D - Szybka reakcja
Niecały miesiąc temu otworzono oficjalnie giga fabrykę Tesli, w której będą produkowane przede wszystkim baterie. Kilka dni wcześniej Elon Musk zdradził przyszłość firmy, która obejmuje między innymi pick-upa, autobus, półciężarówkę i sieć dzielenia się samochodami. Teraz czas na kolejną aktualizację w obecnej ofercie marki.
Fabryki Tesli opuszczają obecnie dwa modele: limuzyna Model S oraz SUV Model X, ale trwają już zapisy i zbiórka zaliczek na kompaktowy Model 3, a właściciele Roadstera, pierwszego modelu w krótkiej historii firmy, mogą liczyć na instalacje nowych, wydajniejszych baterii i poprawki innego typu. Stale modernizowane są również Model S i Model X, które przeszły od swojego debiutu rynkowego przez niezliczoną ilość ewolucji. Model S został poddany niedawno swojemu pierwszemu face-liftingowi, a teraz jako pierwszy dostępny będzie w wersji P100D.
Literowo-cyfrowe oznaczenia modeli Tesli informują nas o pojemności baterii oraz typie układu napędowego. Najtańszą opcją jest w tej chwili wersja 60 z jednym silnikiem elektrycznym na tylnej osi i bateriami o pojemności 60 kWh bez nastawienia na większy wysiłek. Modele P to auta nastawione na jak najlepsze osiągi (P jak "performance"), a D to maszyny z dwoma silnikami i napędem na obie osie (D jak "dual"). P100D ma to wszystko i baterie o pojemności okrągłych 100 kilowatogodzin. To oznacza jeszcze większy zasięg oraz jeszcze lepsze osiągi, szczególnie jeśli chodzi o niedorzeczne przyspieszenia.
Tesla Model S P100D w trybie Ludicrous (dosłownie "niedorzeczny") ma rozpędzać się do prędkości 60 mph (96,6 km/h) w rekordowym czasie zaledwie 2,5 sekund! To czyni po tym względem z amerykańskiego wozu najszybszy, drogowy samochód na świecie, obok hybrydowego, limitowanego Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder, których produkcja została już zakończona. Zasięg auta według norm pomiarowych EPA (Environmental Protection Agency) sięga 483 kilometrów, a według norm EU nawet 613 kilometrów. Wszyscy, którzy zamówili Model S w wersji P90D ale nie otrzymali jeszcze swojego auta mogą zgłaszać się od razu po wersję P100D, która wiąże się z dopłatą 10 tysięcy dolarów. Osoby, które już jeżdżą P90D za wymianę baterii będą musieli zapłacić dwa razy więcej (dodatkowa opłata wiąże się z recyklingiem starych baterii). P100D jest już dostępne również w Modelu X.
Źródło/zdjęcia: Tesla Motors Tesla Model S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum