
Mercedes-Benz E-Class Coupe - Spokojna nuta
Jedenaście miesięcy po premierze zupełnie nowej generacji klasy E z dwiema parami drzwi Mercedes-Benz ujawnia model w nadwoziu coupe. Dwudrzwiowy grand tourer jest już czwartą wersją nadwoziową w rodzinie. Między limuzyną i coupe zadebiutowało jeszcze kombi Estate oraz uterenowione kombi All-Terain, a przed nami jest jeszcze kabriolet.
E-Class Coupe korzysta ze wszystkich talentów limuzyny, którą producent określa mianem najbardziej inteligentnej maszyny w klasie premium, i prezentuje kilka nowych sztuczek. Znajome elementy to między innymi cyfrowa deska rozdzielcza Widescreen Cockpit z dwoma ekranami o średnicy 12,3 cali każdy, system sterowania głosowego Linguatronic, integracja ze smartfonami (Apple CarPlay i Android Auto), standardowe zawieszenie Direct Control i opcjonalne Dynamic Body Control lub pneumatyczne Air Body Control oraz liczne systemy wspomagania kierowcy i jazdy autonomicznej.

Zawieszenie coupe w porównaniu do limuzyny obniżono o 15 milimetrów. W porównaniu do coupe poprzedniej generacji auto jest dłuższe (aż o 123 milimetry), szersze i wyższe (odpowiednio 74/32 milimetry), zwiększono rozstaw kół i rozstaw osi - wszystko z myślą o zwiększeniu przestrzeni mieszącej kierowcę i pasażerów. Światową premierę w coupe mają tylne światła z funkcją powitania, które odtwarzają odpowiednią sekwencję sygnałów świetlnych przy otwieraniu i zamykaniu samochodu. Z przodu za dopłatą instalowane są adaptacyjne reflektory LED Multibeam, na które składają się aż 84, pracujące niezależnie od siebie diody.

W momencie wejścia do sprzedaży samochód będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych, jednej wysokoprężnej i trzech benzynowych. E 220d napędzać będzie nowy, 4-cylindrowy diesel o pojemności 1,95 litra mocy 194 KM, który będzie spalał średnio tylko cztery litry paliwa na setkę (według norm NEDC). Do modeli E 200 oraz E 300 trafią benzynowe, rzędowe czwórki o pojemności dwóch litrów i mocy odpowiednio 184 oraz 245 koni mechanicznych. Najdroższą opcją będzie model E 400 z napędem na obie osie 4Matic oraz 3-litrową, widlastą szóstką o mocy 333 KM i momencie 480 Nm, które pozwolą na rozwinięcie prędkości 100 km/h w czasie tylko 5,3 sekund.

W każdym z powyższych przypadków standardem będzie 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic oraz ograniczający zużycie paliwa system start/stop, a prędkość maksymalna najmocniejszych wersji ograniczona będzie do 250 km/h. Kierowca, w zależności od wersji silnikowej oraz zawieszenia, będzie miał do wyboru jeden z kilku trybów jazdy całego wozu lub zawieszenia: Comfort, Eco, Sport, Sport+ lub Individual. Każde coupe będzie można wyposażyć w elementy z katalogu AMG, a w najbliższej przyszłości do oferty dołączą kolejne wersje silnikowe, więcej wariantów 4Matic oraz usportowione wydania z oddziału Mercedes-AMG.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz E-Class Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum