Aktualności

Porsche 911 Carrera GTS - Ciśnienie i temperatura

Porsche powiększa rodzinę 911 drugiej serii generacji 991 o kolejnych pięć przeprojektowanych modeli: trzy warianty nadwoziowe oraz dwa warianty napędowe oznaczone literami GTS. Będą to kolejne 911, które w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy przesiadają się z silnika wolnossącego na rzecz mniejszej jednostki z turbodoładowaniem.

Nowymi pozycjami w katalogu Porsche będą coupe i kabriolet 911 Carrera GTS z napędem na tylną oś, coupe i cabriolet 911 Carrera 4 GTS z napędem na obie osie oraz stylowe 911 Targa 4 GTS z napędem przenoszonym również na wszystkie koła. Każdy z modeli będzie wyposażony w 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności trzech litrów z turbodoładowaniem o identycznych parametrach. Jego moc sięgnie 450 koni mechanicznych, o 30 koni więcej od aktualnego 911 Carrera S i 20 koni więcej od GTS pierwszej serii 991.

Porsche 911 Carrera GTS

Maksymalny moment obrotowy podniesiono do 550 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od 2150 do 5000 obrotów na minutę. W standardzie napęd przenosi ręczna skrzynia o siedmiu biegach, opcją jest 7-stopniowy mechanizm PDK. Wszystkie auta z serii GTS wyposażone są standardowo w adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), a coupe są dodatkowo obniżone o 10 milimetrów. Każdy z GTS ubrany jest w nadwozie z wersji poszerzonej, przedni zderzak i lusterka Sport Design, dodatkowe ospoilerowanie, przyciemniane lampy, wloty powietrza, końcówki wydechu oraz 20-calowe felgi.

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Najszybszym samochodem z całej piątki jest wariant 911 Carrera 4 GTS z zamkniętym nadwoziem. Coupe wyposażone w pakiet Sport Chrono oraz skrzynię PDK (Porsche Doppelkupplung) potrzebuje 3,6 sekund na przekroczenie 100 km/h. Każdy model jest w stanie rozpędzić się do ponad 300 km/h, a najszybszy pod tym względem jest 911 Carrera GTS z napędem na tył i ręczną skrzynią biegów - jego prędkość maksymalna sięga 312 kilometrów na godzinę. Porsche jednocześnie chwali się niskim, według norm NECD, zużyciem paliwa: średnio 8,3 litra na setkę w przypadku 911 Carrery GTS z PDK.

Porsche 911 Targa 4 GTS

Razem z premierą rodziny GTS premierę ma udoskonalona aplikacja Porsche Track Precision, który pozwala śledzić samochód na torze i w zwykłym ruchu drogowym za pomocą smartfona. Samochody trafią oficjalnie do sprzedaży w marcu, ale już teraz można je zamawiać w salonach Porsche. Na terenie Polski ich ceny mają zaczynać się od 617,2 tysięcy złotych za coupe 911 Carrera GTS i kończyć na prawie 716 tysiącach za kabriolet 911 Carrera 4 GTS oraz 911 Targa 4 GTS.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij