Aktualności
12.01.2017

Lexus LS Wrodzona gościnność

Lexus pokazał światu swój nowy okręt flagowy, kolejną generację limuzyny LS, która od samego początku jest wyznacznikiem standardów firmy. Pierwszy model tego typu zadebiutował prawe trzy dekady temu i do dnia dzisiejszego cieszy się świetną opinią. Nowy model to już piąte wcielenie LS. Stoi przed nim zadanie zdobycia blisko 90 rynków całego świata.

Zaprojektowany od podstaw LS zadebiutował w tym tygodniu na wystawie North American International Auto Show w Detroit. Maszyna prezentuje rozwinięcie dotychczasowego kierunku stylistycznego marki z potężnymi grulami o skomplikowanych siatkach, światłami o bliżej nieokreślonych kształtach i sylwetką mającą przywodzić na myśl coupe. Maszyna jest dłuższa, szersza i niższa od swojego po przenika: ma prawie 524 centymetry długości, a jej rozstaw osi sięga aż 3125 milimetrów i jest o 33 milimetry dłuższy od obecnego LS... w wersji z wydłużonym rozstawem osi.

Lexus LS

Samochód bazuje na pachnącej nowością platformie dla najbardziej luksusowych modeli marki GA-L z napędem przenoszonym w pierwszej kolejności tylko na tylną oś, na której oparto już coupe LC 500, najsztywniejszej konstrukcji w historii firmy. Auto wyposażono między innymi w systemy Vehicle Dynamics Integrated Management, obejmujące regulację układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego i zawieszenia, system wszystkich czterech kół skrętnych Lexus Dynamic Handling oraz najnowsze zdobycze technologii w dziedzinie jazdy autonomicznej i bezpieczeństwa. W porównaniu do poprzednika samochód schudł o ponad 90 kilogramów, a środek ciężkości został wyraźnie obniżony.

Lexus LS

Na wyposażeniu limuzyny - w opcji lub standardzie - znajdzie się między innymi przesuwany dach, felgi o średnicy 19 lub 20 cali, regulowane w 28 kierunkach przednie fotele z funkcjami podgrzewania, chłodzenia i masażu, tylne fotele z masażem, pneumatyczne zawieszenie z funkcją łatwiejszego wsiadania, system wyciszania kabiny Active Noise Control, nagłośnienie produkcji Mark Levinson, 12,3-calowy wyświetlacz z nawigacją oraz największy na rynku wyświetlacz przezierny o średnicy aż 24 cali.

Lexus LS

Japończycy specjalnie dla LS przygotowali nowy silnik, który wyprze wolnossące V8. Jest nim podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,5 litrów. Motor dostarcza 421 koni mechanicznych i 600 niutonometrów, które wędrują na tylną oś i pozwalają na rozwinięcie 60 mph w czasie 4,5 sekund (dostępny będzie także LS z napędem przenoszonym na obie osie). Silnik współpracuje z 10-stopniowym automatem, który pojawił się już w LC 500. Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy, wpływających na zachowanie i brzmienie samochodu: Normal, Sport oraz Sport+.

Skomentuj na forumUdostępnij