Mercedes-Benz S-Class - Pozytywna energia
Latem tego roku w europejskich salonach sprzedaży Mercedes-Benza rozgości się odświeżona klasa S, która w obecnej generacji produkowana jest od połowy 2013 roku. Flagowy model marki zaoferuje nowe silniki, nowe systemy wspomagania, nowe rozwiązania technologiczne i tylko kosmetyczne zmiany nadwozia, które oferowane jest aż w sześciu wariantach.
W planach na klasę S po aktualizacji znajduje się kilka nowych silników: jednostki benzynowe i wysokoprężne o sześciu cylindrach w rzędzie, nowe V8 biturbo oraz hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym około 50 kilometrów. Najważniejsze nowości technologiczne w układzie napędowym to zintegrowany rozrusznik/alternator pracujący pod napięciem 48 V oraz napędzany elektrycznie kompresor. Największe zmiany stylistyczne to zderzaki, nowe osłony chłodnicy oraz nowe, opcjonalne światła przednie MultiBeam LED. W środku zmieniono m.in. dwa wyświetlacze o przekątnych 12,3 cala każdy oraz kierownice.
Kierowcę i pasażerów oddano w opiekę jeszcze większej liczby jeszcze bardziej zaawansowanych systemów dbających o bezpieczeństwo i samopoczucie i zbliżających samochód do jazdy całkowicie autonomicznej. Twórcy auta wyróżniają opcjonalny, premierowy system Energizing Comfort Control który w ramach 10-minutowych pakietów mających wprawić nas w określony nastrój dyryguje pracą klimatyzacji, oświetlenia, nagłośnienia czy foteli. W nowej klasie S system Road Surface Scan, wyłapujący na żywo nierówności drogi i dostosowujący do nich ustawienie adaptacyjnego zawieszenia Active Body Control, pracuje przy prędkościach do 180 km/h, a w zakrętach dołącza do niego po raz pierwszy system Curve, który niweluje przechyły karoserii.
W górnych regionach palety silnikowej zadebiutuje widlasta ósemka biturbo w modelu S 560, dostępnym również jako Mercedes-Maybach, dostarczająca 469 KM oraz 700 Nm z pojemności prawie czterech litrów. Nieco niżej znajdą się nowe modele S 350d oraz S 400d, najmocniejsze Diesle w historii seryjnie produkowanych samochodów Mercedes-Benza, zaprojektowane z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin (RDE - Real Driving Emissions). Obie wersje zasilane będą rzędowymi szóstkami o pojemności trzech litrów: w pierwszym przypadku o mocy 286 KM i momencie 600 Nm, w drugim o mocy 340 KM i momencie 700 Nm. W każdym z powyższych przypadków napęd będzie przenoszony na obie osie.
W przygotowaniu znajduje się zupełnie nowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy typu M256 z elektryką pod napięciem 48V oraz hybryda typu plug-in z bateriami o pojemności 13,3 kilowatogodzin oraz wydajniejszą ładowarką. W usportowionym Mercedesie-AMG S 63 miejsce 5,5-litrowego V8 biturbo o mocy 585 KM zajmie 4-litrowe V8 biturbo o mocy 612 KM. Kolejna nowość to limuzyna Mercedes Maybach S 680, która obok innych wariantów miała w tym tygodniu swoją światową premierę na wystawie Auto Shanghai. Luksusowy krążownik został przygotowany wyłącznie na rynek chiński. Nowa klasa S trafi do europejskich salonów sprzedaży już latem. Model od 2013 roku znalazł ponad 300 tysięcy nabywców na całym świecie.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz S-Class na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum