Aktualności
24.04.2017

Lotus Exige Cup 380 Bez pobłażania

Kolejny dzień, kolejny nowy Lotus, w którym poprawiono to i tamto, pozbyto się tego i owego i w efekcie zbudowano samochód sportowy o jeszcze bardziej wyśrubowanych osiągach i jeszcze większym apetycie na kręte nitki torów wyścigowych. Nowa pozycja z Hethel, która odpowiada temu rysopisowi to coupe Exige Cup 380.

W tym roku ze stajni Lotusa wyjechał między innymi nowy Elise Sprint o masie niespełna 800 kilogramów i mocy do 220 KM, a także wyścigowy Exige Race 380 o masie niespełna 1000 kilogramów i mocy 380 KM, który wywodzi się z drogowego Exige Sport 380. Pokazany w tym tygodniu Exige Cup 380 to coś pomiędzy wersją drogową i wyścigową - samochód dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego, po kuracji odchudzającej, z pakietem aerodynamicznym stawiającym na jeszcze większy docisk ze wzrostem prędkości. I przy okazji po zmianach stylistycznych karoserii.

Lotus Exige Cup 380

Na sucho nowy Exige Cup 380 waży tylko 1057 kilogramów. Zbędne kilogramy utracono dzięki zastosowaniu większej ilości włókien węglowych (fotele, panele drzwi, ospoilerowanie, tylna klapa, klapka w przedniej masce) i na przeprojektowanych elementach, jak wystawiony na widok mechanizm dźwigni zmiany biegów. Nowy pakiet aerodynamiczny zapewnia do 200 kilogramów docisku przy 282 km/h, o około 43% więcej, niż w przypadku Exige Sport 380, a jeszcze lepszą przyczepność mają gwarantować powiększone opony z tyłu, w standardzie gumy Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 285/30 na 18-calowej feldze (265/35 w Sport 380). Standardem jest również stalowy pałąk bezpieczeństwa, a na listę opcji trafił m.in. tytanowy wydech, lżejszy o 10 kilogramów od standardowego.

Lotus Exige Cup 380

Sercem angielskiej maszyny jest 3,5-litrowy silnik V6 ze sprężarką, z którego wyciśnięto 380 koni mechanicznych oraz 410 niutonometrów. Napęd na tylną oś przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach. System ESP można ustawić w jeden z czterech trybów jazdy: Drive, Sport, Race lub Off. Coupe rozpędza się do setki w czasie 3,6 sekund, a na pokonanie jednego okrążenia fabrycznego toru testowego potrzebuje jedną minutę i 26 sekund (rekord wśród drogowych Exige). Model powstanie w serii limitowanej zaledwie do 60 egzemplarzy. Na terenie Wielkiej Brytanii samochód wyceniono na 83 tysiące funtów (około 415 tysięcy złotych), a na terenie Niemiec na prawie 110 tysięcy euro (około 465 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij