
Opel Insignia GSi - Gorące źródła
Opel przywraca do swojego katalogu zakładkę GSi, która przez ostatnie ponad trzydzieści lat obejmowała sportowe odmiany takich modeli, jak Manta, Kadett, Astra oraz Corsa. Dziś w tym miejscu pojawia się coś jeszcze innego i jeszcze większego. To limuzyna Insignia, której drugą generację pokazano światu kilka miesięcy temu.
Zupełnie nowa Insignia miała swoją premierę w marcu na salonie samochodowym w Genewie, a odmianę GSi będzie można zobaczyć na żywo w połowie września podczas wystawy we Frankfurcie. Historia modeli GSi sięga roku 1984, w którym pojawiły się Manta GSi oraz Kadett GSi, ten drugi z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 115 koni mechanicznych, który trzy lata później zastąpił 2-litrowy motor o mocy 150 KM. Linię przerwano z jedną z kolejnych generacji małej Corsa i dużej Vectry, a rolę mocarnych Opli przejęły samochody o oznaczeniu OPC - Opel Performance Center - wśród których w 1999 roku szlak przetarła Astra.

Nowa Insignia GSi ma ustawić się osiągami na poziomie dużo mocniejszej Insignii OPC, którą kilka lat temu napędzał turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,8 litrów i mocy 325 koni mechanicznych. Pod maską GSi znajdziemy coś mniejszego: turbodoładowany, 2-litrowy motor o czterech cylindrach w rzędzie, mocy 260 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 400 niutonometrów. Silnik będzie współpracował z nowym automatem o ośmiu biegach i trybami pracy Standard lub Sport, a także ręcznym sterowaniem za pomocą łopatek przy kierownicy. Napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4 S na 20-calowych felgach.

GSi dostanie w standardzie m.in. utwardzone i obniżone o 10 milimetrów zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami w systemie FlexRide, hamulce z częściami od Brembo (z przodu tarcze o średnicy 345 milimetrów), nowy tryb jazdy Competition, sportowe fotele oraz niewielki spoiler na klapie bagażnika. Auto dostrajano na pętli Nürburgring-Nordschleife, na której ma być znacznie szybsze od Insignii OPC. Jakim prawem? GSi jest aż o około 160 kilogramów lżejsze! Samochód będzie można zobaczyć na żywo w dniach 14-24 września na wystawie we Frankfurcie. Na terenie Niemiec model trafi do sprzedaży w połowie października. Opel nie chwali się jeszcze jego osiągami ani nie podaje ceny.
Źródło/zdjęcia: Opel Opel Insignia GSi na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum