Aktualności
12.10.2017

McLaren MSO R Dwóch na jednego

Możliwości indywidualizacji drogowym modeli McLarena od kilku już lat są właściwie nieskończone i w wielu przypadkach prowadzą do budowy samochodów wykraczających daleko ponad standard. Produkcjami tego typu zajmuje się oddział McLaren Special Operations, który wypuścił właśnie dwa nowe auta dla jednego klienta: coupe i spidera MSO R.

Unikatowy, bliźniaczy duet powstał na specjalne zamówienie klienta, który, jak w wielu innych tego typu przedsięwzięciach, pozostaje anonimowy. Oba samochody oparto na starszych modelach z rodziny Super Series, które zostały wyparte kilka miesięcy temu przez zupełnie nowe coupe 720S. W obu przypadkach mamy do czynienia z niemal identyczną kombinacją kolorów, materiałów, dodatkowych elementów karoserii, opcjonalnym wyposażeniem oraz zmianami natury mechanicznej, które w bliżej nieokreślonym stopniu wpłyną na poprawę osiągów samochodów.

McLaren MSO R

Oba auta oblano farbą w odcieniu szarości o nazwie Liquid Silver, satynowym dla MSO R Coupe i połyskującym dla MSO R Spidera, oprócz pasów bocznych i pasa poprowadzonego wzdłuż karoserii - te mienią się czernią i do czynienia mamy tu z włóknami węglowymi. Z karbonu wykonano m.in. osłony wlotów powietrza w przedniej klapie, nadkolach, wlot powietrza na dachu, progi, tylne panele oraz osłonę silnika. Nowe są także 5-ramienne, czarne felgi. Dwuosobową kabinę wyścielono Alcantarą, czerwoną na fotelach, czarną gdzie indziej oraz włóknami węglowymi. Nowy jest również system oraz wyświetlacze. Nie brakuje też tabliczek znamionowych.

McLaren MSO R

Dla obu MSO R przygotowano pakiet aerodynamiczny obejmujący między innymi lotki z przodu oraz dwupoziomowe skrzydło z tyłu. Zmiany natury mechanicznej obejmują układ wydechowy z nowymi kolektorami i tytanowymi końcówkami oraz umieszczony centralnie, podwójnie turbodoładowany silnik V8 typu M838TL o pojemności 3,8 litrów, który oryginalnie wykorzystano do zasilania McLarena 675LT i który współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów SSG. Moc jednostki podskoczyła z 675 do 688 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy utrzymał się na poziomie 700 niutonometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij