SsangYong Tivoli DKR - Świadectwo udziału
Już jutro w Peru wystartuje czterdziesta edycja Rajdu Dakar, który zapowiadany jest jako najtrudniejszy w jego całej historii. Przez ostatnie dwa lata w Dakarze dominował Peugeot, który w tym roku celuje w hat-trick. Ale są też inni, których w tej dekadzie jeszcze nie było. Na przykład SsangYong z zupełnie nowym modelem Tivoli DKR.
SsangYong widziany był w Dakarze ostatni raz w 2009 roku za czasów dominacji Volkswagena, kiedy to wystawił do walki model Kyron, który do mety nie dojechał. Koreańska marka jako pierwszy producent ze swojego kraju zadebiutowała w rajdzie w 1994 roku, w którym skorzystano z samochodu z rodziny Korando. Potem do boju weszły modele Musso i Kyron. W najlepszym występie SsangYong wywalczył ósme miejsce. Tegoroczny Tivoli DKR z produkowanym seryjnie SUV'em o nazwie Tivoli wspólną ma tylko nazwę, oczywiście w celach promocyjnych.
Zupełnie nowy Tivoli DKR został zbudowany na rurowej, przestrzennej ramie z silnikiem umieszczonym centralnie. Maszynę, która w stanie gotowym do walki waży ponad dwie tony (na pokład wchodzi 410 litrów paliwa), zasila widlasta ósemka o pojemności ponad 6,1 litra, mocy 405 koni mechanicznych i momencie obrotowym 550 niutonometrów. Napęd tylko na tylne koła przenosi ręczna skrzynia o pięciu biegach. Maszyna rozpędza się do setki w czasie jedynie 4,4 sekundy, a jej prędkość maksymalna przekracza 190 kilometrów na godzinę.
Tegoroczny Rajd Dakar po raz dziesiąty odbędzie się na terenie Ameryki Południowej. Rajd wystartuje z miejscowości Lima w Peru i zakończy w Cordobie w Argentynie. Wszystkie odcinki rajdu złożą się w trasę liczącą ponad 9000 kilometrów, przeważnie na powierzchni piaszczystej. Rywalizacja ponad 500 zespołów w motocyklach, quadach, samochodach i ciężarówkach zakończy się w dniu 20 stycznia. Za kierownicą SsangYonga zasiądzie Oscar Fuertes, 42-latek z Madrytu, dwukrotny mistrz Hiszpanii w rajdach terenowych. Fuertes startuje w rajdach z SsangYongiem od trzech lat, do Dakaru ruszy po raz pierwszy w swojej karierze.
Źródło/zdjęcia: SsangYong, smotor.com, dakar.com SsangYong Tivoli DKR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum