Hyundai Veloster - Po stronie kierowcy
Hyundai pokazał światu zupełnie nowego Velostera drugiej generacji, który zastępuje model oferowany przez koreańskiego producenta od dokładnie siedmiu lat. Nietypowy, noszący się awangardowo kompakt ze sportowym zacięciem to mieszanka coupe i hatchbacka, która po raz kolejny będzie zwracać na siebie uwagę asymetrycznym nadwoziem.
Marka utwierdzona w decyzjach podjętych przy okazji pierwszego Velostera nie tknęła tego, co wyróżniało auto spośród wszystkich innych. Model zaprojektowany w Korei i USA nadal będzie odznaczał się jednym wejściem po stronie kierowcy i dwoma po stronie pasażera. Plus klapa z tyłu, pozwalająca dostać się do wnętrza i bagażnika. Jak to wygląda i działa w praktyce? Na razie można przekonać się tylko na trwającej do 28 stycznia wystawie North American International Auto Show w Detorit, na której auto miało swoją światową premierę.
W kabinie Velostera pojawią się między innymi nowe wyświetlacze o przekątnej do ośmiu cali, a na wyposażeniu znajdą się elektroniczni asystencji, pomagający w uniknięciu kolizji, zwiększający widoczność pojazdu na drodze i wyręczający kierowcę w takich zadaniach, jak utrzymanie pasa ruchu. Bazowy Veloster napędzany będzie dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem wolnossącym o mocy 147 koni mechanicznych, który współpracuje z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów lub automatem. Do wyboru będą trzy tryby jazdy: Normal, Sport i Smart.
Te same tryby jazdy znajdziemy również w stojącym o co najmniej stopień wyżej Velosterze Turbo. Samochód w takiej specyfikacji zasilany będzie 1,6-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem, z którego uzyskano 201 koni mechanicznych i 263 niutonometry (274 Nm w chwilowym trybie overboost przy maksymalnym przyspieszeniu). Silnik współpracuje z głośniejszym w środku i na zewnątrz układem wydechowym oraz ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach z łopatkami przy kierownicy. Każdy Veloster uzbrojony będzie w system rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej, napędzanej osi (Torque Vectoring Control).
Na tym nie koniec! Hyundai idzie jeszcze dalej i za jednym zamachem pokazał również Velostera N, najmocniejszą i najszybszą odmianę auta, która z zewnątrz będzie do poznania po efektownym malowaniu, body kicie, felgach czy końcówkach wydechu. Pod maską auta znajdzie się turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów, którego dokładne parametry nie ją jeszcze sprecyzowane. Hyundai mówi o mocy co najmniej 280 koni mechanicznych i momencie obrotowym ponad 350 niutonometrów. Produkcja Velostera ruszy miejscowości Ulsan w Korei już w marcu, a wersji N dopiero jesienią. Wtedy też poznamy wszystkie dane techniczne każdej wersji i ich ceny.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Veloster na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum