Aktualności
24.01.2018

Casil SP-110 Edonis Zaległe sprawy

Prawie dokładnie 30 lat temu we Włoszech rozpoczął się nowy rozdział w historii marki Bugatti, który przyniósł światu super coupe EB 110, jeden z najmocniejszych, najszybszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów swoich czasów. Firma upadła w 1995 roku, a to, co z niej zostało dało początek kolejnym projektom.

Dziś ze zgliszczy dawnego Bugatti, które jako marka zostało wykupione przez Volkswagena w 1997 roku i poszło zupełnie inną drogą, powstaje pierwsze super coupe firmowane przez Casil Motors z Las Vegas: model SP-110 Edonis. "Edonis" nie bez powodu wygląda i brzmi bardzo znajomo: to samochód, który w 2001 roku pokazało B.Engineering, grupa byłych pracowników Bugatti, która weszła w posiadanie między innymi podwozi po EB 110. Sam EB 110 produkowały był jeszcze przez jakiś czas przez Dauera, po 2011 roku pozostałości po Bugatti i Dauerze przejęło Toscana Motors, a w końcu PSC Motors, znane obecnie jako Casil Motors.

Casil SP-110 Edonis

Amerykańsko-włoskie przedsięwzięcie zaczyna tam, gdzie skończyło B.Engineering: Casil zamierza wprowadzić na rynek zmodernizowany model na nigdy nie wykorzystanych, praktycznie nowych podwoziach z aluminium i włókien węglowych EB 110 z karoseriami, które nie zdradzają żadnego związku z dawnym Bugatti. Edonis odróżnia się od EB 110 nie tylko wyglądem. Układ przeniesienia napędu na cztery koła porzucono na rzecz tylnego napędu, a podwójnie turbodoładowany, umieszczony centralnie silnik V12 powiększono z 3,5 do 3,8 litrów. Motor współptacujący z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów rozwija teraz około 730 koni mechanicznych. SP-110 Edonis ma rozpędzać się do setki w jakieś 3,5 sekundy i przekraczać prędkość 355 kilometrów na godzinę.

B.Engineering Edonis

Kolekcjonerski model będzie dostępny z karoserią przygotowaną oryginalnie przez B.Engineering w wersji Fenice lub z nowym pakietem aerodynamicznym Rinascita (w obu przypadkach z ręcznie formowanego aluminium). Samochód będzie budowany we włoskiej fabryce B.Engineering w Campogalliano, a jego produkcja będzie ograniczona do zaledwie piętnastu egzemplarzy. Cena każdego z nich zaczyna się od 690 tysięcy euro (obecnie to blisko 2,9 miliona złotych). Co dalej? W planach Casil Motors na przyszłość znajduje się od kilku lat hybrydowe super coupe SP-200 Sin, a firma zajmuje się również serwisowaniem oryginalnych EB 110.

Skomentuj na forumUdostępnij