Historia marki Bugatti rozpoczęła się oficjalnie w 1909 roku, kiedy to pierwsze auto firmowane własnym nazwiskiem w Molsheim we Francji zbudował Ettore Bugatti. Urodzony w 1881 roku we Włoszech konstruktor pochodził z uzdolnionej artystycznie rodziny, ale sam od młodszych lat interesował się mechaniką i od roku 1898 pracował nad automobilami produkowanymi przez inne marki (De Dietrich, Deutz, Peugeot). Samochody Bugatti od samego początku można podzielić na dwa typy: luksusowe modele drogowe oraz lekkie samochody wyścigowe. Te drugie przyniosły marce tysiące wygranych, wliczając najważniejsze grand prix oraz 24-godzinne Le Mans. Wśród tych pierwszych znalazły się najdroższe i najszybsze samochody swoich czasów. Od końca lat dwudziestych coraz więcej obowiązków w rodzinnej firmie przejmował syn Ettore, Jean, który zginął w wypadku w 1939 roku. Ettore zmarł w 1947 roku, a jego firma przerwała jeszcze tylko kilka lat, produkując pojedyncze samochody do pierwszej połowy lat pięćdziesiątych. Markę w celu produkcji części lotniczych przejął później koncern Hispano-Suiza. W roku 1987 markę Bugatti wskrzesił włoski przedsiębiorca, Romano Artioli, który kilka lat temu wprowadził na rynek nowy model. Firmę z siedzibą we Włoszech z różnych powodów zamknięto w 1995 roku. Trzy lata później markę przejął Volkswagen, który uruchomił nową fabrykę w Molsheim. Po serii prototypów i konceptów, w 2005 roku rozpoczęto produkcję pierwszego Bugatti XXI wieku, najmocniejszego i najszybszego samochodu świata. W drugiej połowie 2021 roku Bugatti Automobiles zostało połączone z chorwackim Rimac Automobili, tworząc nową spółkę Bugatti Rimac, w której 45% udziałów należy do Porsche i 55% do grupy Rimac.
Samochody marki Bugatti