Aktualności
12.03.2018

BMW M8 Gran Coupe Kształt na szczycie

W styczniu na pętli Daytona zadebiutowało zupełnie nowe, wyścigowe BMW o oznaczeniu M8. Maszyna nie ma jeszcze swojego odpowiednika drogowego, a jego pojawienie się zwiastował w maju ubiegłego roku koncept coupe serii 8. Teraz okazuje się, że Niemcy planują również wersję z dwiema parami drzwi. Oto koncept M8 Gran Coupe.

Seria 8 w dotychczasowych dziejach BMW pojawiła się tylko raz i produkowana była w latach 1989-1999. Później w jej miejsce wjechała seria 6, a w tym roku proces się odwróci: do sprzedaży wejdzie zupełnie nowa seria 8 drugiej generacji, a z katalogu marki powinna zniknąć seria 6 (o ile nie ulegnie mutacjom i nie przeobrazi się w coś, czego do tej pory jeszcze nie było). Pojawi się również pierwsze w historii, produkowane seryjnie M8 na zwykłe drogi. Ale nie pierwsze w historii w ogóle: na początku lat dziewięćdziesiątych w tajemnicy powstał 550-konny prototyp M8, do którego oficjalnie przyznano się dopiero kilka lat temu.

BMW M8 Gran Coupe

Koncept nadciągającego coupe serii 8 pokazano w maju ubiegłego roku. Jednocześnie zapowiedziano, że na szczycie tej rodziny stanie mocarne M8. W tym miesiącu na osiemdziesiątej ósmej wystawie samochodowej w Genewie zadebiutował koncept M8... z dwiema parami drzwi. To limuzyna o liniach przypominających coupe, którą BMW określa mianem Gran Coupe. Stylistyczną wizję oblano farbą w odcieniu Saleve Vert, która mieni się w zależności od padającego światła zielenią i szaroniebieskim kolorem. Detale, jak ramki szyb, grill, końcówki wydechu, zaciski hamulców i ramiona felg pokryto złotą farbą.

BMW M8 Gran Coupe

W kabinie konceptu M8 Gran Coupe... nie ma niczego. Genewska premiera BMW jest jedynie rzeźbą nadwozia z czarnymi szybami, bez mechanizmów i bez wnętrza. Na seryjne Gran Coupe serii 8 oraz M8 będziemy musieli poczekać do przyszłego roku. Dwudrzwiowe coupe ma być gotowe już jesienią (lub wcześniej). Co trafi pod maskę M8? Tego jeszcze nie wiadomo. Są co najmniej dwie opcje, obie w przedziale od 600 koni mechanicznych w górę: podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litra, znane z M5 oraz podwójnie turbodoładowane V12 o pojemności aż 6,6 litra, znane z luksusowego M760Li.

Skomentuj na forumUdostępnij