Aktualności

HK GT - Utrwalone partnerstwo

W ciągu ostatniego roku Pininfarina, włoskie studio słynące niegdyś z karoserii projektowanych dla Ferrari, oraz chińskie Hybrid Kinetic Group pokazali światu trzy koncepty swoich przyszłych modeli: dwa SUV'y oraz limuzynę. Ten rok duet zaczyna od premiery czwartego konceptu. Tym razem mamy do czynienia z grand tourerem z jedną parą drzwi.

Role w projekcie pod tytułem HK GT są jasno podzielone: działająca nieprzerwanie od 1930 roku Pininfarina odpowiada przede wszystkim za wygląd karoserii i wnętrza, a Hybrid Kinetic Group z siedzibą w Hong Kongu skupia się na układzie napędowym. Pokazowy model rozpościera się na długości 498 centymetrów, zaprasza do 2+2-osobowego środka szerokimi, unoszonymi do góry drzwiami i zaskakuje między innymi fotelami kierowcy i pasażera zawieszonymi na tunelu środkowym i dużą wnęką z tyłu, prowadzącą bezpośrednio do przedziału bagażowego.

HK GT Pininfarina

HK GT skrywa w sobie cztery silniki elektryczne, po jednym na każde z kół, 2-stopniowe skrzynie biegów, paczkę baterii o pojemności 38 kilowatogodzin oraz elektronikę pozwalającą na rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła w zależności od sytuacji na drodze i wybranego trybu jazdy. Do wyboru są dwa tryby: dedykowany codziennemu podróżowaniu Cruise lub Race, gdy tylko obudzi się w nas kierowca wyścigowy. HK nie oszczędzało nikogo i niczego. Twórcy GT deklarują, że maszyna dysponuje mocą prawie 1090 koni mechanicznych! To miałoby pozwalać na rozpędzenie się do setki w czasie 2,7 sekund. Prędkość maksymalna: coś w okolicach 350 kilometrów na godzinę.

HK GT Pininfarina

Stosunkowo niewielka paczka baterii pozwalać ma na pokonanie co najmniej 160 kilometrów bez ładowania (dzięki systemowi odzyskiwania energii z ładowania baterie można w niewielkim stopniu podładować w trakcie jazdy). Ale na tym nie koniec. Dzięki dodatkowemu układowi zasilania, którego zadaniem byłoby wyłącznie ładowanie baterii, zasięg może wzrosnąć do ponad tysiąca kilometrów. Na taki układ HK ma kilka pomysłów: mikroturbinę akceptującą różne paliwa, ogniwa paliwowe lub zwykły silnik spalinowy. Już w kwietniu na wystawie w Pekinie zobaczymy kolejne modele od HK. Firma planuje w najbliższych latach wprowadzić do sprzedaży dwanaście samochodów bardzo różnych segmentów, od limuzyn, poprzez SUV'y, MPV i GT po pick-upy.

Źródło/zdjęcia: Pininfarina, Hybrid Kinetic HK GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij