Aktualności
19.07.2018

Audi TT Bardziej atrakcyjne

W tym roku minie dokładnie dwadzieścia lat od debiutu pierwszego, seryjnego coupe TT ze stajni Audi i cztery lata od wejścia na rynek trzeciej generacji modelu. To właściwy moment na modernizację auta, które od samego początku jest jednym z liderów swojego segmentu, znajdującym każdego roku kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy nowych właścicieli.

TT trzeciej generacji, coupe i roadster, po zabiegu odświeżenia może pochwalić się między innymi przeprojektowanymi zderzakami, osłoną chłodnicy i innymi detalami nadwozia, a także pakietem nadwoziowym S Line, w ramach którego znajdziemy m.in. dodatkowe elementy poprawiające aerodynamikę. W środku odświeżono detale i zaktualizowano systemy pokładowe, z cyfrową deską rozdzielczą Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala włącznie. W ofercie jest stała łączność z internetem, systemy wspomagania kierowcy, nagłośnienie marki Bang & Olufsen o mocy 680 W czy adaptacyjne reflektory typu Matrix LED.

Audi TT

Bazowe warianty silnikowe z jednostkami benzynowymi, którym przybyło mocy, to TT 40 TFSI oraz TT 45 TFSI. Ten pierwszy ma teraz 197 koni mechanicznych, ten drugi - 245 koni mechanicznych. W obu modelach standardem jest ręczna skrzynia o sześciu biegach, opcją 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Automat S Tronic jest standardem w TTS z dwulitrowym silnikiem o mocy 306 koni mechanicznych, napędem na obie osie oraz adaptacyjnym, obniżonym o 10 milimetrów zawieszeniem magnetic ride. Auto w takim wydaniu rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w czasie 4,5 sekundy. Napęd na wszystkie koła i zawieszenie magnetic ride są opcjami w TT 45 TFSI.

Audi TT

Zmodernizowane Audi TT pojawi się na rynku w ostatnim kwartale tego roku, ale zamówienia na zupełnie nowe egzemplarze można już składać. Na terenie Niemiec ceny coupe zaczynają się od około 35 tysięcy euro, a ceny roadstera od około 37,5 tysięcy euro. Historia małego, sportowego samochodu spod znaku czterech pierścieni ma już prawie ćwierć wieku. Już w 1995 roku pojawienie się auta na publicznych drogach zwiastował koncept, którego stylistyka nawiązywała do przedwojennych, wyścigowych bolidów Auto Union. Pierwsze, seryjne TT, którego nazwa nawiązuje do słynnego, motocyklowego wyścigu Tourist Trophy na wyspie Man, weszło na rynek w 1998 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij