
Porsche Panamera GTS - Emocjonujące brzmienie
Panamerę drugiej generacji można było do tej pory nabyć w jednej z trzech wersji nadwoziowych i jednej z sześciu wersji napędowych, które dawały razem 16 kombinacji. Teraz dołączają do nich kolejne: dwie maszyny pod szyldem Gran Turismo Sport, używanym przez Porsche od lat sześćdziesiątych, Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo.
Panamera w wydaniu GTS chce być postrzegana jako wariant o szczególnie sportowym charakterze, który mają podkreślać wygląd i właściwości jezdne samochodu. Modele w takiej specyfikacji poznamy między innymi po czarnych felgach o średnicy 20 cali, czarnych wypełnieniach świateł i obiciach kabiny z Alcantary. Standardem jest tu pakiet stylistyczny Sport Design, pakiet wyposażenia Sport Chrono, cyfrowa deska rozdzielcza Porsche Advanced Cockpit oraz systemy wspomagania kierowcy Porsche InnoDrive.

Panamera GTS polega na pneumatycznym, adaptacyjnym (Porsche Active Suspension Management), obniżonym o 10 milimetrów zawieszeniu z możliwością wyposażenia w tylną oś skrętną. Tarcze hamulcowe na przedzie mają aż 390 milimetrów średnicy. Przed kierowcą umieszczono, po raz pierwszy w Panamerze, wyświetlacz przezierny z różnymi opcjami konfiguracji, który dostępny jest od teraz również w pozostałych wersjach Panamery. Pod maską w modelach GTS pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów. Silnik, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią PDK i nowym układem wydechowym, dostarcza na obie osie 460 koni mechanicznych oraz 620 niutonometrów.

Nowe Porsche Panamera GTS drugiej generacji potrzebuje tylko 4,1 sekundy na rozpędzenie się do setki, a jego prędkość maksymalna sięga około 290 kilometrów na godzinę. Średni apetyt na paliwo: około 10 i pół litra na sto kilometrów. Model można już zamawiać jako zwykłą limuzynę oraz kombi Sport Turismo (wydłużonej limuzyny Executive nie przewidziano w wydaniu GTS w ogóle). Na polskim rynku Panamerę GTS wyceniono na około 641,2 tysiące złotych, a Panamerę GTS Sport Turismo na niecałe 656 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Panamera GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum